- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری گلستان از کسب رتبه چهارمی کشوردرسرشماری حضوری خبرداد

البرز گستان/قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گفت: تاکنون و بعد از گذشته ۲ هفته از آغاز سرشماری حضوری در کشور، استان گلستان در رده چهارمی کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه گلستان، مهدی ملاغلامعلی پیشرفت سرشماری حضوری در استان و کشور را تا ساعت ۸ صبح روز چهار‌شنبه ۱۲/۰۸/۱۳۹۵، به ترتیب ۴۸٫۴ و ۴۰٫۵ درصد و جایگاه استان را در کشور از لحاظ میزان پیشرفت کار، چهارم اعلام نمود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در ستاد سرشماری استان، از آغاز کار تا کنون بیان داشت: از ابتدای روز چهارشنبه ۲۸ مهر و آغاز سرشماری حضوری تا ساعت ۸ صبح روز چهار‌شنبه ۱۲‌ آبان‌ماه، اقدامات مختلفی در ستاد سرشماری استان صورت گرفته است که از آن جمله می توان به مراجعه حضوری ماموران سرشماری به ۵۰۱۹۰۴ مکان (که از این تعداد، ۲۹۸۳۷۴ مکان اقامتگاه حداقل یک خانوار معرفی شده است)، فهرست‌برداری تعداد ۳۲۴۳۸۵ خانوار از ۶۱۴۳۲۵ خانوار برآورد شده استان و رسیدن به رقمی معادل ۵۲٫۸ درصد و از ۳۲۴۳۸۵ خانوار فهرست‌ شده، با ۱۲۳۲۲۶ خانوار (معادل ۳۷٫۹۹ درصد) مصاحبه حضوری انجام و اطلاعات آنان دریافت شد.

مهدی ملاغلامعلی با اشاره به تعداد خانوارهایی که ثبت نام اینترنتی کرده بودند یادآور شد:  از۱۷۳۳۹۰ خانوار (معادل ۵۳٫۴۵ درصد) که ثبت‌نام اینترنتی انجام داده بودند، کد آماری توسط ماموران سرشماری دریافت شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در خصوص سرشماری خانوارهای غایب گفت: از تعداد ۷۳۱۳ خانوار غایب، ۴۴۵ خانوار با کد خانوار غایب، اقدام به سرشماری اینترنتی نموده‌اند و ۱۹۳ خانوار بصورت تلفنی و طی تماس با ستاد سرشماری شهرستان، ثبت‌نام شده‌اند. (کل غائبین سرشماری شده استان ۶۳۸ خانوار و رقمی معادل ۸٫۷ درصد از کل غائبین)

وی با اشاره به تعداد خانوارهای سرشماری شده در استان اظهار کرد: تاکنون تعداد ۲۹۷۲۵۴ خانوار از ۶۱۴۳۲۵ خانوار برآورد شده استان، سرشماری شده‌اند که بدین ترتیب پیشرفت استان ۴۸٫۴ درصد بوده و در بین استان‌های کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

گفتنی است بالاترین میزان درصد پیشرفت در بین شهرستان‌های استان تاکنون ۷۰٫۹ درصد و پایین‌ترین آن ۴۸٫۸ درصد می‌باشد. ۱۱ شهرستان از ۱۴ شهرستان استان، میزان پیشرفت بالای ۵۰ درصد دارند.

لازم به ذکر است مرحله حضوری پنجمین سرشماری نفوس و مسکن استان، تا جمعه ۲۸ آبان ماه ادامه دارد.

 

0 [1]
0 [1]