آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه دراستان خراسان شمالی:روزمبارزه ملی بااستکبار جهانی یعنی روز اعلام حضوریک ملت آگاه ومقتدر وبابصیرت درمقابل دنیای زور و زر و تزویر است

البرز گلستان/آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در مصاحبه با جمعی از رسانه های گروهی گلستان در گرگان که بمناسبت به مناسبت روز ۱۳ابان و روز مبارزه با استکبار جهانی سخن می گفت اظهار کرد:۱۳ آبان یکی از روزهای مهم در کشو ر است که مجلس شورای اسلامی نیزبه تصویب رسانده و این روز را بنام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گزاری کرده و در تقویم ملی کشور ثبت شده است.

آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه مسئله مبارزه ما با استکبار ریشه در گذشته دارد و ما هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب گرفتار استکبار بوده ایم گویی قرار نیست که استکباردست از سر ما بردارد . زیرا که ما مانعی را در جلو راه اینان ایجاد کردیم و آن حرکتی جدیدی است با تمام قدرتهای جهانی رقابت میکند و این امر باعث سرشکستگی آنهاست .

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مادر پی تمدن سازی دینی هستیم و امروز ایران اسلامی در منطقه و دنیا یک ابر قدرت میباشد اظهار کرد: باید بپذیرند که ایران اسلامی با مایه های دینی وبا نگاه ارزشی قدرت خود را کسب کرده و جای خودش را در جهان پیدا کرده و طرفداران خاص خودش را نیز دارد.

امام جمعه بجنورد همچنین افزود: امروز اوج قدرت ایران اسلامی است آنهم قدرتی که بر خواسته از اراده مردمی ،رهبری مردمی و دینی است و علاوه براین پشتوانه این قدرت ایمان مردم است ایمانی که آنان را به خیابان می آورد و ایمانی که آنان را به جبهه و دفاع مقدس کشاند و همان ایمان آنان را به بحث اقتصاد مقاومتی نیز وارد کرده است و این همان ایمان است که پشتوانه نظام اسلامی ماست .

وی با تاکید بر اهمیت نام گزاری روز مبارزه با استکبار جهانی تصریح کرد: روز ملی مبارزه با استکبار ،روزی است که در حقیقت از زور گویان و زیاده خواهان عالم، آنانکه هیچگاه حاضر نشدند انقلاب مار ا بپذیرند و تسلیم انقلاب بشوند و همیشه سرعت گیر برای مادرست کردند و خواستندانقلاب اسلامی در جا زده و پیشرفت نداشته باشد توسعه و گسترش پیدا نکند و نگذاشتند پیامشان به جهان صادر شود ابراز برائت می جویند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در ادامه بیان کرد: روزمبارزه ملی با استکبار جهانی یعنی روز اعلام حضور یک ملت آگاه ومقتدر و بابصیرت در مقابل دنیای زور و زر و تزویر است و ما باید این روز را گرامی بداریم حضور پیدا کنیم و شعارهایمان را بفرموده امام راحل که فرمودندهر چه فریاد دارید برسر آمریکا بزنید یکصدا فریادبزنیم.

وی در باره کسانی که می گویند امام به استکبار کاری نداشت و به شاه کار داشت و امام بحث استکبار ستیزی نداشت اظهارکرد:این افراد یا photo_2016-11-02_22-22-43جاهل هستند و یا مغرض و اگر این افراد یک مروری به سر فصل مباحث امام درقبل از انقلاب داشته باشد.متوجه می شوند که امام از روز اول استکبار رادشمن اصلی شناخت وشاه کسی نبود. و برایش دیکته می کردند و در زمان طاغوت استکبارجهانی بر ما حکومت و قلدوری و زور گویی می کرد.

امام جمعه بجنورد سپس خاطرنشانکرد: امروز ۳۷ سال می باشد ماخودمان را از دست این گرگهای دنیا خوار و غارتگر نجات دادیم و امروز جشن ملی داریم جشن پیروز ی و جشن آزادی خودمان را در ۱۳آبان داریم. وانقلاب زمینه زیاده خواهی را از استکبار جهانی گرفت وامروز مردم خیلی آگاه شدند و دوست و دشمن را می شناسند و به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ اعتمادی به استکبار جهانی نداریم .

آیت الله یعقوبی افزود:امروز دوره جهاد کبیر است جهاد کبیر نه زیر بار زور زر تزویر نروید و فرهنگ خود را به صحنه بیاورید وبا فرهنگ خود زندگی کنید سبک زندگی خود را اسلامی کنید و از سبک زندگی غربی دوری کنید

در این نشست فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان محمودی مدیر سازمان تبلیقات اسلامی کردکوی و  دیندار از علمای منطقه  و قدیمی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و جمعی از علما شرکت داشتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۴ ب.ظ

دیدگاه