مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: ۳۰آبان آخرین مهلت حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری

آخرین مهلت حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ آبان ماه اعلام شد
البرز گلستان/عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق، تاکید کرد: بازنشستگان کشوری و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا ۳۰ آبان ماه جاری مهلت دارند به حذف یا اضافه شدن خود و افراد تحت تکفلشان در قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان اقدام کنند.
رشیدی با بیان اینکه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری با هدف دفع ضرر محتمل و افزایش ضریب همبستگی اجتماعی توسط صندوق بازنشستگی کشوری ارائه می شود، گفت: در قرارداد قبلی حدود ۲ میلیون نفر بازنشسته، مستمری بگیر و اعضای تحت تکفل آن ها تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار داشتند.
وی یادآور شد: بازنشستگانی که در قرارداد سال گذشته حضور نداشتند، اما تمایل دارند خود و خانواده تحت تکفلشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، تا ۳۰ آبان ماه جاری مهلت دارند نسبت به اضافه شدن در قرارداد جدید اقدام کنند.
رشیدی ادامه داد: همچنین افرادی که در قرارداد گذشته بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ، تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار داشتند، در قرارداد جدید نیز تحت پوشش هستند، اما اگر به هر دلیل تمایلی برای ادامه دریافت این خدمت ندارند، می توانند نسبت به حذف نام خود و افراد تحت تکفل در قرارداد جدید قدام کنند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، همچنین اظهار داشت: مهلت حذف یا اضافه شدن افراد به قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان، از شهریورماه به مدت سه ماه اعلام شده بود که این مهلت ۳۰ آبان پایان می پذیرد و دیگر قابل تمدید نیست.
رشیدی با اشاره به اقداماتی که نیاز است بازنشستگان برای حذف یا اضافه شدن به قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان انجام دهند، گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند برای حذف یا اضافه کردن، به مدیریت صندوق های بازنشستگی کشوری در استان ها و دستگاه های اجرایی مراجعه کنند، اما برای افراد تحت تکفل صرفاً باید به شعب شرکت آتیه سازان حافظ مراجعه کنند.
وی با تاکید بر اینکه بیمه تکمیلی درمان کاملاً اختیاری است، گفت: با این حال، توصیه صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان ارجمند، استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان است تا از احتمال خطر و آسیب در آینده جلوگیری شود.
وی نرخ حق بیمه تکمیلی درمان در قرارداد جدید که توسط بازنشستگان پرداخت می شود را ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در قرارداد جدید، سقف سالانه بستری و اعمال جراحی فوق تخصصی برای هر بیمه شده ۱۵ میلیون تومان، بستری عمومی و برخی خدمات سرپایی گران قیمت ۷,۵ میلیون تومان، خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی ۵۵۰ هزار تومان، اعمال مجاز سرپایی ۳۰۰ هزار تومان، خدمات آزمایشگاهی ۲۸۰ هزار تومان، آمبولانس داخلی شهری ۶۰ هزار تومان و آمبولانس بین شهری ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
شرکت آتیه سازان حافظ درمردادماه امسال، با برنده شدن در مناقصه عمومی یک مرحله ای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری، از کار افتادگان و افراد تحت تکفل آنان، به مدت یک سال به عنوان شرکت بیمه گر خدمات بیمه تکمیلی درمان انتخاب شد./ روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

دیدگاه