دکترمختار مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرد: مراجعه کشاورزان متقاضی کشت برای انعقاد قرارداد و بیمه رایگان و دریافت بذور اصلاح شده به مراکز جهاد کشاورزی

البرز گلستان/دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درباره آخرین وضعیت خرید محصول پنبه از کشاورزان اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن وش پنبه از کشاورزان استان گلستان خریداری شده که از این میزان ۳ هزار و ۱۰۰ تن خرید تضمینی و ۱۴ هزار تن خرید توافقی وش پنبه تاکنون از کشاورزان انجام شده است.

وی افزود: بازدهی بالاتر و زمان کشت کوتاه‌تر و استفاده از دستگاه‌های جدید در برداشت پنبه از مزایای ارقام جدید پنبه در استان گلستان است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هزر، استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

مهاجر با اشاره به اینکه ۸ مرکز پنبه‌پاکنی کار خرید وش پنبه کشاورزان گلستانی را با قیمت توافقی برعهده دارند، گفت: شهرستان‌های بندرگز و گنبدکاووس با کشت ۴هزار هکتار پنبه بیشترین میزان را کشت کرده اند.

وی افزود: امسال دولت قیمت خرید تضمینی وش پنبه را حدود ۳ هزار تومان اعلام کرده اما مراکز پنبه پاکنی با قیمتی بالاتر محصول را با قیمت توافقی خریداری می‌کنند و ۵ مرکز تعاون روستایی در شهرهای گرگان، آق قلا، گنبدکاووس، بندرگز و رامیان آماده خرید تضمینی وش پنبه هستند که در صورت پائین بودن قیمت توافقی وارد عمل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان همچنین درباره کشت کلزا در استان گفت: تاکنون سطح قرارداد کلزا بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح کشت بیش از ۱۱ هزار هکتار رسیده و بیش از ۲۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: مقدار کافی بذور در انبارهای مراکز مجاز بذر به اندازه کافی وجود دارد و براساس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان گلستان بارش‌های خوبی را در اواخر هفته داریم.

مهاجر اظهار کرد: کشاورزان متقاضی کشت برای انعقاد قرارداد و بیمه رایگان و دریافت بذور اصلاح شده به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و پس از بارندگی اقدام به کشت کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه