فرمانده انتظامی گلستان در دیدار با مدیر عامل شرکت برق استان ازتشکیل تیم ویژه پلیس و شرکت برق با هدف پیشگیری از سرقت تاسیسات برقی خبرداد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”علی‌اکبر جاویدان”‌ در دیدار با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: صنعت انرژی به خصوص برق امروز در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه صنعت منوط به استفاده از این انرژی با ارزش است.

وی سرقت تجهیزات شبکه های برق را از جمله معضلات و چالش های موجود در این حوزه عنوان کرد و گفت: ‌در همین راستا مقرر شد تیم‌های مشترک پلیس و شرکت برق بیش از پیش فعال شده و نقاط مختلف استان به خصوص نقاط آلوده را تحت کنترل و مراقبت قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی استان هدف از برگزاری این نشست را افزایش تعاملات در راستای برخورد با سارقان تجهیزات و سیم های برق و همچنین افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به انشعاب برق از شبکه می‌کنند عنوان کرد و گفت: هماهنگی های لازم با مراجع قضائی در خصوص برخورد قاطع با افرادی که اقدام به سرقت تجهیزات برقی و حتی دستکاری در کنتورهای برق نیز می‌کنند صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی گلستان اضافه کرد: ‌برابر ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی تخریب اموال دولتی ۳ تا ۱۰ سال حبس دارد و برابر ماده ۶۶ این قانون نیز استفاده از آب، برق،‌گاز و تلفن در زیرمجموعه سرقت بیان داشته است.

وی از کاهش ۶۰ میلیارد تومانی خسارات ناشی از سرقت تاسیسات برقی طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: با تشکیل تیم ویژه پلیس و شرکت برق با هدف پیشگیری از سرقت تاسیسات برقی، خوشبختانه توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

“علی‌اکبر نصیری” مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان نیز در این جلسه با تشکر از زحمات و همکاری نزدیک پلیس با شرکت توزیع برق گلستان، بیان داشت: درصدد هستیم تلفات انرژی برق را کم کنیم و بخشی از این تلفات مربوط به سرقت انرژی توسط افراد سود‌جو و استفاده غیرقانونی است که با همکاری پلیس و دستگاه قضائی این معضل در سطح استان کاهش یافته است.

نصیری با اشاره به اینکه بخش عظیمی از این تلفات به سرعت انرژی و تجهیزات برقی مربوط است، ادامه داد: در سال ۹۳ و ۹۴ سرقت تجهیزات برق در استان به یک میلیارد تومان کاهش یافته است ولی سرقت انرژی بیش از ۶۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با همکاری پلیس و دستگاه قضائی شاهد کاهش سرقت در این حوزه نیز باشیم.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاه