- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

گزارش البرز گلستان از دهمین نمایشگاه کتاب سراسری استان گلستان درمحل نمایشگاه بین المللی

دائمی معاون فرهنگی ارشاد گلستان:حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای همه مردم مقدور و میسر نیست

البرز گلستان/یکی از کارهای فرهنگی خوبی که در استان گلستان برای دهمین بار اتفاق افتاده است برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در محل دائمی نمایشگاه بین المللی می باشد که این امر مشتاقان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به این محل می کشاند.

هرچند قیمت کتابها  می تواند در میزان مراجعه کنندگان خرید کتاب نوسان داشته باشد ولی حضور بیش از ۵۰۰ ناشر کتاب از ۶۱۰متقاضی می توان به برگزاری سالیانه دو بار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب مسئولین را ترغیب کند.

در بازدید از نمایشگاه کتاب می توان  اقشار مختلف جامعه رادید اهم  از دانشجو و دانش آموز وطلاب حوزه های علمیه و ساتید وحضور قومیت های photo_2016-10-28_09-56-40 [1]مختلف به جهت معروف بودن استان به رنگین کمان اقوام  و همه و همه دست به دست هم داده تا این نمایشگاه صورت پذیرد .

ضمن آنکه زحمات مدیرکل ارشاد حجت السلام فضیلت و معاونین و کارشناسان مطبوعاتی وی در برگزاری این امر قابل تقدیر می باشد.

می توان از می تواندحضور غرفه های مختلف نظارتی از سوی ارشاد  و استقرار چند خبرگزاری در محل نمایشگاهها از نکات مثبت این نمایشگاه بوده ولی گلایه اصحاب رسانه مکتوب استانی و سراسری و پایگاههای خبری از عدم دعوت دراین امر مشهود می باشد.

با توجه به اینکه خانه مطبوعات می توانست نقش پررنگتری در این نمایشگاه داشته باشد ولی  حضور مدیران خانه مطبوعات گلستان از دهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان و بازدیدهای از غرفه های مختلف تولید کتاب و انتشارات ومدیران ناشرونشست صمیمی با آنان می تواند از نکات بارز این نمایشگاه باشد.

عدم حضور بعضی ازناشران در غرفه ها جهت ارائه توضییح

در این بازدید ضمن حضور در غرفه های مختلف از نزدیک به اظهارات مراجعه کنندگان و مدیران ناشر و فروشندگان  گوش فرا داده شد. که photo_2016-10-28_09-52-29 [2]یکی از گلایه مراجعه کنندگان از ناشران  عدم حضور بعضی ازناشران در غرفه های خود جهت توضییح در راستای محتوی کتابهای تولیدی و نحوه انتشار آن بوده است.

همچنین یکی از ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه  که برای چندمین سال است که در نمایشگاه کتاب گلستان حضور دارد از وضعیت کتاب خوانی در جامعه گلایه داشت و می گوید: کتاب از گردانه کار فرهنگی در حال خارج شدن است چرا که در حال حاظر مردم روی به فضای مجازی و اینترنت آورده اند.

در بازدیداز غرفه روز نامه اطلاعات مدیر فروش آن اذعان کردکه : نسبت به روزنامه ای که بیش از ۹۰سال قدمت دارد و باید جایگاه ویژه ای در سطح استان داشته باشد گلایه داشت که :متاسفانه در اکثر مصاحبه های مطبوعات از این روزنامه وزین و ملی در سطح استان دعوت بعمل نمی آید.

همچنین بعضی از ناشران خواستار تبلیغات بیشتر در زمینه فروش کتاب بوده اند که صرف حضور مراجعه کنندگان در نمایشگاه و گذراندن ساعتی از اوقات فراغت خود نباشد بلکه با خرید قسمتی از بسته های فرهنگ به رونق این مجموعه کمکی شود.

یکی دیگر از ناشران در مصاحبه با خبرنگاران ما گفت :بدون شک اگر حجم پیامک ها و تیزرهای تبلیغی تلویزیون و سایر اقدام ها بیشتر بود می توانست در افزایش شمار بازدیدکنندگان  و فروش کتاب در نمایشگاه تاثیر قابل توجهی داشت.

مدیر غرفه نمازخواستار حضور بیشتر خبرنگاران در ستاد اقامه نماز استان جهت برنامه ریزی های فرهنگی شد

بازدید از غرفه اقامه نماز استان یک بخش دیگر از بازدید بوده است که مدیر غرفه از نقش بی بدیل رسانه ها در امر ترویج نماز بیان کرد و خواستار حضور بیشتر خبرنگاران در ستاد اقامه نماز استان جهت برنامه ریزی های فرهنگی در این امر مهم و الهی شد. شدند.

یکی از مراجعه کنندگان گفت :این همه در حالی است که بعضی  در جلو هر در ورودی به ارائه رایگان نقشه نمایشگاه مشغول هستند اما  قادر به راهنمایی مراجعان نیستند و بعضی از مراجعه کنندگان  در نقشه خوانی مشکل دارند و همین موجب سردرگمی  شده است.

دائمی معاون فرهنگی ارشاد گلستان:حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای همه مردم مقدور و میسر نیستphoto_2016-10-28_08-14-37 [3]

دائمی معاون فرهنگی ارشاد گلستان می گوید:  حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای همه مردم مقدور و میسر نیست، و بسیاری از شهروندان برای دسترسی به تازه های نشر دچار مشکل هستند که این نمایشگاه تا حدود زیادی این مشکل را برطرف می کند و فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با ناشران است

خروج مرکز فروش بن کارت به بیرون از عرصه فروش نمایشگاه جهت آرامش فکری درخرید کتاب

همچنین بعضی از مراجعه کنندگان در راستای اینکه خرید کتاب به آرامش فکری دارد خواستار خروج مرکز فروش بن کارت به بیرون از نمایشگاه شدن تا خریداران کتاب با آرامش بیشتری به تجزیه و تحلیل کتاب و خرید آن داشته باشند.

دهمین دوره نمایشگاه کتاب گلستان از ۴ آبان کار خود را آغاز کرد و تا نهم آبان نیز پذیرای علاقه مندان است. این نمایشگاه ها صبح ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ۱۵:۳۰ تا ۲۱ میزان اهالی فرهنگ و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

0 [4]
0 [4]