فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: حضوردر نمایشگاه کتاب تمرینی برای آشنایی با قلم و اهل قلم

البرز گلستان/حجت الاسلام علی‎اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب گلستان از ارائه ۵۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه از سوی ناشران خبر داد

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۹ آبان ماه دایر است، تصریح کرد: در راستای اینکه مدارس، دانش‎آموزان و دانشگاه‎ها بتوانند از فرصت ایجاد شده در نمایشگاه کتاب استفاده کنند نوبت صبح را برای این نمایشگاه در نظر گرفته‎ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه ۲۶۰ غرفه برای این نمایشگاه با محدودیت مکانی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ناشران و نویسندگان کتاب به ۳ شکل مستقل، اخذ نمایندگی و به صورت متمرکز و تجمعی شده چند ناشر در یک غرفه در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه برای حضور در این نمایشگاه ۶۱۰ متقاضی وجود داشت، تصریح کرد: به علت محدودیت مکانی تنها ۵۰۰ ناشر توانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  از ارائه ۵۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه از سوی ناشران خبر داد و افزود: امیدواریم این نمایشگاه تنها برای خرید کتاب در نظر گرفته نشود و این نمایشگاه بتواند کمک فکری و نرم‎افزاری برای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کند.

فضلیت آشنایی با تازه‎های نشریات از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و افزود: امسال به یوم برکت اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان دو کتاب از ۲۰ عنوان کتابی که در این نمایشگاه رونمایی می‌شود محصول کار اجلاسیه و کمیته تدوین و تالیف اجلاسیه شهدا استان گلستان است.

وی به تهیه کتاب‎های مورد نیاز در این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: موضوع نقد کتاب در قالب فعالیت‎های جمعی تحت عنوان کارگاه نقد و بررسی و کارکردهای خانوادگی، کارگاه آموزشی استفاده درست از فضای مجازی از فوق‎برنامه‎هایی است که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه ما باید کودکان و نوجوانان را با فضای کتاب آشنا کنیم، اظهار داشت: حضور  در نمایشگاه کتاب تمرینی برای اشنایی با قلم و اهل قلم است و به این مهم در دین ما تاکید شده است.

فضلیت اظهار داشت: باید میزان استقبال ما از نمایشگاه کتاب  در دستگاه‎های اجرایی به مراتب بیش از آن چیزی باشد که در حال حاضر است.

وی ادامه داد:  آن چیزی که ما امروز با آن رو به رو هستیم در شان و اندازه جامعه ما نیست و این هم مسیر اشتباهی است که همه انتظارات فرهنگی را از فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه