مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان دررزمایش پدافند غیرعامل دانش‎آموزان:مجهز شدن به سلاح علم امروز پدافند غیرعاملی است که دانش آموزان ما باید به آن مجهز شوند

البرز گلستان/قاسم غریب آیادی ظهر امروز در  در دبیرستان نمونه دولتی شهید قندهاری گرگان برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک دفاع غیر نظامی است و ما با پدافند غیر عامل کاری می‎کنیم که دشمن جرات حمله به میهن ما  را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: مجهز شدن به سلاح علم امروز پدافند غیرعاملی است که دانش آموزان ما باید به آن مجهز شوند  چرا که امروز استکبار با قدرت و ابزار علمی به دیگران زور می‎گوید و ما برای دفاع از خود باید توانمندی علمی را بالا ببریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان اظهار داشت: امروز ما باید به ابزار علمی در حوزه‎های مختلف از جمله صنعت، پزشکی، اقتصاد و نظامی که امروز کشور از در این حوزه‎ها توان خوبی داردتوجه داشته باشیم و توانمندی علمی آینده کشور در گروی فعالیت‎های دانش‎آموزان ما است.

غریب آبادی با بیان اینکه دانش‎آموزان با خوب درس خواندن کشور را در برابر تهدیدات مصون می‎کنند، افزود: در آق‎قلا و در دانشگاه‎های استان گلستان در این هفته برنامه‎های با محور پدافند غیر عامل و اهمیت آن برگزار خواهیم شد.

نصر الله کشیری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان هم در این رزمایش با بیان اینکه ۲ تا ۸ آبان ماه را به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری کرده‎اند، اظهار داشت:  این رزمایش در راستای گرامیداشت این هفته  برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این رزمایش با همکاری سپاه، ارتش جمهوری اسلامی، هلال احمر، آتش‌نشانی و پدافند غیرعامل استان برگزار شده و در این هفته مدیران در مدارس در مباحث پیرامونی پدافند غیرعامل با دانش‎آموزان سخن خواهند گفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار کرد: در پدافند‎های غیر عامل تجهیزات و ادوار دیده نمی‎شود و باید پدافند غیر عامل در همه عرصه‎ها وجود داشته باشد تا بتوانیم از کشور در حوزه‎های مختلف دفاع کنیم.

کشیری فضای مجازی و آسیب‎های آن را مهم‌ترین خطر برای دانش‎آموزان دانست و یادآور شد: پدافند غیر عامل حتی در بین حیوانان به صورت  دفاع، استقرار، اختفاء، به مرگ زدن و جنگیدن وجود دارد.

وی با بیان اینکه با پدافند غیرعامل، ما آمادگی لازم را پیدا  می‎کنیم تا بتوانیم از خطرات پیشروی مصون بمانیم، تصریح کرد: امروز دانش‎آموزان در مدارس با درس‎ خواندن و کسب  معرفت می‎توانند به دفاع از سرنوشت کشور خود بپردازند./تسنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه