فرمانده انتظامی گلستان: تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت/کشف ۷۶ درصد سرقت‌های به‌وقوع پیوسته

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”علی‌اکبر جاویدان” در کمیسیون مبارزه با سرقت و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گلستان با تاکید بر به کارگیری راهکارهای پیشگیری از سرقت، گفت: وقوع جرایم حتی جرایم خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد و امنیت روانی شهروندان را دچار اختلال می کند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی شهروندان می تواند در پیشگیری از وقوع جرایم به خصوص سرقت موثر باشد، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم و حساس بوده و رسانه‌ها رسالت خطیری در آگاه سازی شهروندان به عهده دارند.

جاویدان، پیشگیری را یک اصل انکارناپذیر در ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: به کارگیری اصل پیشگیری با مجموعه ماموریت‌های ناجا عجین شده و به عنوان اولویت طرح‌ها و اقدامات پلیس در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر به کارگیری روش‌‍‌های کارآمد و استفاده از تکنولوژی در کشف جرایم، اضافه کرد: تجویز روش‌های سنتی در آینده جوابگوی پیشگیری با معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف بلندمدت سازمان، اتخاذ تدابیر به‌روز و کارآمد لازم است، بیان داشت: امنیت مطلوب در سایه تعامل پلیس و مردم به وجود می آید.

سردار جاویدان با بیان اینکه نظر به تغییرات و پیچیدگی جرایم و بهره گیری از نرم افزارها، سخت افزارها و اینکه در مقابله با برخی آسیب‌ها دچار چالش هستیم، تاکید کرد: راهکارهای فائق آمدن بر مشکلات، اتخاذ تدابیر و روش‌های متناسب با تغییرات اجتماعی در جامعه است.

این مقام ارشد انتظامی استان گلستان ، پاسخگویی به مطالبات مردمی را به عنوان محور فعالیت‌های پلیس دانست و گفت: پلیس با استفاده از نقطه نظرات و مطالبات مردمی، طرح‌ها و برنامه‌های سالانه خود را تدوین و در طول سال اجرایی می‌کند.

کشف ۷۶ درصدی سرقت‌ها طی سال جاری

فرمانده انتظامی استان گلستان، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان در حوزه سرقت و مبارزه با سارقان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت طی ۶ ماه گذشته ۷۶ درصد سرقت‌های به‌وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی سرقت‌های منزل و همچنین کاهش ۲۸ درصدی سرقت از اماکن طی این مدت، تصریح کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی در این بازه زمانی سرقت از مغازه ۲۳ درصد، سرقت از اتومبیل ۱۲ درصد و سایر سرقت‌ها ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در مجموع طی این مدت کشف جرایمی چون کیف‌قاپی، ‌سرقت داخل خودرو، احشام و کش‌روی در سطح استان به ترتیب ۳۸،‌۱۱، ۶۳ و ۱۹ درصد رشد داشته است.

سردار جاویدان در پایان هدف از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت را کاهش وقوع جرایم و ارتقاء احساس امنیت عنوان کرد و گفت: گلستان به طور حتم محل امنی برای سارقان نخواهد بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲ ب.ظ

دیدگاه