- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

قوانلومدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان :آمادگی کتابخانه های عمومی جهت راه اندازی و افزایش کتابخانه های مشارکتی درسطح استان

قوانلو:در حال حاضر در استان گلستان ۵۷ باب کتابخانه نهادی شهری و روستایی و  ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی داریم

البرز گلستان /رضا قوانلو، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان  در مراسم شورای اداری کتابخانه‌های استان که در سالن اجتماعات فرمانداری رامیان برگزارشد، اظهارکرد: شهرستان رامیان دارای ۱۲ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد هفت باب کتابخانه روستایی، سه باب کتابخانه شهری و دو باب کتابخانه مشارکتی هستند.

وی ادامه داد: دومین کتابخانه مشارکتی شهرستان رامیان دارای سه هزار و ۷۰۰ نسخه کتاب بوده و در حال حاضر ۵۰ نفر عضو دارد.

قوانلو تصریح کرد: در حال حاضر در استان گلستان ۵۷ باب کتابخانه نهادی شهری و روستایی و همچنین ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی داریم و هدف ما گسترش و توسعه کتابخانه های استان و فرهنگ کتابخوانی است.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم با همکاری نهادها و سازمان های اداری استان، خیرین و نهادهای فرهنگی که دارای مجوز از اداره کل کتابخانه های عمومی استان هستند، کتابخانه های مشارکتی را راه اندازی و افزایش دهیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در پایان با بیان اینکه بالاترین جهش در بحث افزایش تعداد کتابخانه های عمومی استان و غیره را در طی ادوار مختلف داشته ایم، بیان کرد: بستر سازی، افزایش تعداد کتاب و کتاب خوان، افزایش تعداد پرسنل و افتتاح ۱۹ باب کتابخانه مشارکتی جزو خدماتی است که تا به امروز ارائه کرده ایم.

جواد صادقلو، فرماندار شهرستان رامیان نیز در این جلسه گفت: اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت جامعه باید تبیین شود.

وی ادامه داد: میزان سنجش و توسعه هر جامعه ای بر اساس سرانه مطالعه آن صورت می گیرد و توسعه باعث پیشرفت فن آوری ها، علم و صنعت می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیار بد است که در جامعه ما تیراژ کتابی کمتر از هزار جلد باشد و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد./مهر

0 [1]
0 [1]