پیشقدم، مدیر اجرایی سرشماری عمومی و نفوس و مسکن سال ۹۵ گلستان از حضور بیش از ۵۰٫۸۵ درصد خانوارها تاکنون در سرشماری اینترنتی استان خبرداد

پیشقدم: ۲۰۰بیش از روستا در استان ۱۰۰ درصد سرشماری اینترنتی راانجام دادند

البرز گلستان/حسین پیشقدم، مدیر اجرایی سرشماری عمومی و نفوس و مسکن سال ۹۵ استان گلستان، امروز (۲۹ مهر) در نشست با اصحاب رسانه در بارهد ماموران سرشماری  گفت: مأموران آمارگیر با لباس های متحدالشکل، دارای کارت شناسایی که شماره تلفن ستاد سرشماری روی آن درج  و تبلت و هستند که شهروندان باید به این موارد هم توجه کنند

وی افزود:پیش بینی مشارکت شهروندان در سرشماری اینترنتی در استان ۲۰ درصد بود اما کارشناسان معتقد بودند تا ۳۵ درصد هم ظرفیت وجود دارد اما در استان تاکنون بیش از ۵۰٫۸۵ درصد خانوارها در سرشماری اینترنتی مشارکت داشتند.

 وی با اشاره به سکونت ۶۱۴ هزار خانوار در استان، افزود:  تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۸۰ خانوار شامل ۱۶۸ هزار خانوار روستایی و بیش از ۱۴۴ هزار خانوار شهری اطلاعات خود را در سایت سرشماری ثبت کرده اند.

مهندس پیشقدم با بیان اینکه برخی شهرستان ها دو برابر میانگین کشوری ثبت نام اینترنتی داشتند، اظهار کرد: شهرستان مراوه تپه با ۷۴٫۷۹ درصد، گالیکش با ۶۷٫۷ درصد و کردکوی با ۶۱٫۶ درصد سه شهرستان برتر در سرشماری اینترنتی بودند ودر مقابل شهرستان های بندرترکمن با ۵۱٫۹ درصد، آق قلا با ۴۷٫۴ درصد و گرگان با ۳۳٫۲ درصد کمترین میزان مشارکت را داشتند.

 وی با اشاره روند صعودی جایگاه استان در سرشماری اینترنتی، بیان کرد: در روزهای نخست سرشماری، استان در جایگاه ۲۹ کشور قرار داشت اما در روزهای اخیر با فعالیت خوب دهیاران، دفتر امور روستایی و برخی از دستگاه های اجرایی رتبه استان تک رقمی شد و به جایگاه هفتم رسید اما در حال حاضر در رتبه دهم کشور هستیم که امیدواریم در ساعات باقی مانده جایگاه استان ارتقاء پیدا کند.

 مهندس پیشقدم خاطرنشان کرد: ۲۰۰ روستا در استان ۱۰۰ درصد سرشماری اینترنتی انجام دادند و برخی از شهرها نیز مانند دلند و اینچه برون نیز تمامی خانوارها به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کردند.

 وی در خاتمه بیان کرد: مأموران آمارگیر با لباس های متحدالشکل، دارای کارت شناسایی که شماره تلفن ستاد سرشماری روی آن درج  و تبلت و هستند که شهروندان باید به این موارد هم توجه کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه