فرمانده انتظامی گلستان در پی شهادت یک مامور پلیس در درگیری مسلحانه :گلستان جولانگاه اراذل و اوباش نخواهد بود

فرمانده انتظامی گلستان از درگیری مسلحانه پلیس با اراذل و اوباش سابقه‌دار و دستگیری هفت نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در این عملیات، یک مامور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

البرز گلستان/سردار”علی‌اکبر جاویدان” فرمانده انتظامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعداد زیادی از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان آق‌قلا مبنی بر ایجاد شرارت، نزاع و درگیری، تهدید و عربده ‌کشی تعدادی از اراذل و اوباش، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا با توجه به فراری بودن متهمان و ارسال پرونده به مراجع قضائی و اخذ حکم قضائی مبنی بر ورود به منزل و مخفیگاه متهمان، طی چند روز کار اطلاعاتی، سرانجام پاتوق آنان واقع در یک دامداری در جاده گرگان به آق‌قلا شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دو تیم عملیاتی متشکل از عوامل پلیس امنیت عمومی، آگاهی و ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و طی یک عملیات غافلگیر کننده، چهار تن از اراذل و اوباش که در داخل تریلی تراکتور چادر کشیده مخفی شده بودند را دستگیر کردند.

وی افزود: در همین حین، سه تن دیگر از متهمان که در یک اتاقک در کنار دامداری مخفی شده بودند به طور ناگهانی به سمت ماموران تیراندازی کردند که در این راستا ، چهار نفر از همکاران انتظامی از ناحیه سر و دیگر قسمت های بدن مجروح و بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: از این هفت تن،‌ سه نفر از آنها از اراذل بنام شهرستان و چهار نفر دیگر متهمانی بودند که با اراذل همکاری کرده و آنها را در مخفیگاه خود جای داده بودند.

سردار جاویدان با اشاره به عملیات ضربتی پلیس و دستگیری دو نفر دیگر از متهمان و متواری شدن متهم اصلی از صحنه درگیری، تصریح کرد: ساعتی بعد متهم اصلی نیز طی یک عملیات پلیسی داخل نیزار‌ها دستگیر و یک قبضه سلاح که با استفاده از آن به سمت ماموران تیراندازی کرده‌ بود، کشف شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات در مجموع هفت نفر از متهمان اصلی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان دو قبضه قمه، یک چاقو، یک قبضه تبر، اسپری فلفلی و مقادیری مواد مخدر کشف شد.

سردار جاویدان با بیان اینکه متاسفانه در این عملیات یک مامور نیروی انتظامی به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: سه همکار دیگر نیز در مراکز درمانی در حال مداوا هستند.

وی با تقدیر از شجاعت و احساس مسئولیت همکاران انتظامی در این درگیری مسلحانه، به اراذل و اوباش و کسانی که به هر نحو بخواهند امنیت روانی شهروندان را خدشه‌دار کنند، هشدار داد: گلستان جولانگاه اراذل و اوباش نخواهد بود.

وی به اراذل و اوباش و کسانی که به هر نحو نمی‌خواهند خود را با هنجارهای جامعه وفق دهند، توصیه کرد: رعایت حقوق شهروندی یک تکلیف است و اینگونه افراد بایستی خود را با هنجارهای جامعه وفق داده و در غیر این صورت با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۵ ق.ظ

دیدگاه