تاکید مدیرکل منابع طبیعی گلستان برحضور جدی همه کارکنان درسرشماری انترنتی واستفاده مردم از امکانات و ظرفیت های این اداره برای انجام سرشماری در سطح استان

مهندس قزلسفلو:هنگامی می توان در جهت منافع ملی قادر به برنامه ریزی باشیم که آمار و اطلاعات در زمینه امکانات بالقوه و بالفعل کشور فراهم باشد.

البرز گلستان/مهندس ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تاکید بر ضرورت همکاری، هماهنگی و مشارکت فعال تمامی ادارات شهرستانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از همکاران خواست تا علاوه بر مشارکت در سرشماری نفوس و مسکن، اطرافیان و وابستگان و مراجعه کنندگان را نیز ترغیب به این کار کرده و از امکانات و ظرفیت های این اداره برای انجام سرشماری اینترنتی استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در جلسه با روسای شهرستانی، معاونین و همکاران ستادی این اداره کل اظهار کرد: ادارات شهرستانی و تمامی همکاران باید سرشماری نفوس و مسکن را متعلق به خود بدانند و از هیچ کوششی برای مساعدت و هماهنگی کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است در جامعه انسانی کارها با نظم و ترتیب انجام نمی شود مگر آنکه اطلاعات لازم و کافی از جوانب مختلف آن کار در اختیار باشد. بنابراین برای تصمیم بهینه در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح و به هنگام ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مهندس قزل سفلو با بیان اینکه اهمیت وجود آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز در همه تصمیم گیری ها، سیاست گذاری و برنامه ریزی های کشور دارای اهمیت است، تصریح کرد: هنگامی می توان در جهت منافع ملی قادر به برنامه ریزی باشیم که آمار و اطلاعات در زمینه امکانات بالقوه و بالفعل کشور فراهم باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امروزه در جامعه جهانی نظام آماری کشورها و حجم و کیفیت بانک های اطلاعاتی آن ها به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی آن ها به حساب می آید.

وی ادامه داد: سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها بدون در اختیار داشتن آمار کافی، صحیح، دقیق و به هنگام ممکن نیست.

مهندس قزل سفلو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سرشماری و کسب آمار دقیق اظهار کرد: سرشماری یک ضرورت برای کشور و برنامه‌ریزی صحیح به منظور بهره‌مندی از آینده‌ای منطقی، معقول و مطلوب است.

وی ادامه داد: همانطور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمار را ستون فقرات برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف دانستند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی، آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده‌ی کشور دانستند و آحاد مردم عزیز برای آنکه تصمیم‌گیری‌ها در کشور، «درست، به‌جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به‌صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان‌که مسئولان گفته‌اند جنبه‌ محرمانه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در ادامه با تاکید بر اینکه ریاست محترم جمهور نیز تمامی دستگاه‌های اجرایی را در راستای این موضوع ملی ملزم نموده اند که تسهیلات لازم را در جهت اجرای موفقیت آمیز این طرح انجام دهند افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و تمامی ادارات شهرستانی تابعه این آمادگی را دارند که تمام ظرفیت های خود را در جهت اطلاع رسانی و انجام اینترنتی این مهم در فرصت باقیمانده بکار بگیرد.

لازم به ذکر است سرشماری عمومی نفوس و مسکن، هر پنج سال یک‌بار اجرا می‌شود و سرشماری سال ۱۳۹۵ از سوم تا ۲۴ مهرماه به روش اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۶ ب.ظ

دیدگاه