- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس نصیری مدیرعامل توزیع برق گلستان ازمطالبات ۷۶ میلیاردتومانی شرکت توزیع برق خبرداد

مهندس نصیری:۳۷درصد از بدهکاران برق استان از ادارات و سازمانهای دولتی می باشند.

البرز گلستان/همایش هم اندیشی شرکت توزیع برق گلستان با دادگستری و دادستان و قضات ویژه استان  همایش با حضور مهندس نصیری مدیرعامل توزیع برق گلستان هاشمیان رئیس کل دادگستری استان حقی دادستان و جمعی از قضات سراسر استان و مدیران توزیع برق شهرستانها در سالن همایش نیروی انتظامی برگزار گردید

مهندس علی اکبر نصیری با ارائه آماری از وضعیت تولید و هزینه تمام شده برق در کشور و مسائل و مشکلات که گریبانگیر بخش توزیع برق در کشور است گفت: دریافت نقدینگی از شرکت توانیر بر اساس فرمول هایی است که میزان وصول مطالبات یکی از آیتم های اصلی آن است.

نصیری افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان ۶۷۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد مشترکین خانگی ۸۲٫۷ درصد، مشترکین تجاری ۱۱٫۳ درصد، بخش عمومی و اداری ۴٫۴ درصد، بخش کشاورزی ۱٫۳ درصد و مشترکین صنعتی ۰٫۴ درصد کل مشترکین برق استان را تشکیل داده اند.

وی در خصوص سهم مصرف هر یک از این بخش ها از کل انرژی برق استان افزود: در حالی که مشترکین خانگی بیش از ۸۲ درصد تعداد مشترکین برق استان را تشکیل می دهند اما ۵۰ درصد از انرژی الکتریکی استان را مصرف می کنند، همچنین بخش های عمومی و اداری ۸٫۷ درصد، کشاورزی ۱۷٫۵ درصد، صنعتی ۱۴٫۴ درصد و بخش تجاری ۱۰٫۱ درصد از مجموع انرژی مورد استفاده در استان را به خود اختصاص داده اند.

مهندس نصیری گفت: پایدار نگه داشتن شبکه و تأمین رضایت مردم از کیفیت خدمات ارائه شده هزینه زیادی در بر دارد و شرکت توزیع برق استان برای این منظور به جز صورتحساب برق مصرفی که توسط مشترکین پرداخت می شود منبع درآمد دیگری ندارد.

وی در این همایش تاکیدکرد : ۳۷درصد از بدهکاران برق استان از ادارات و سازمانهای دولتی می باشند.

نصیری افزود: دستکاری در کنتورهای برق باعث شده است که هزینه های شرکت بالا برود.

مدیرعامل توزیع برق گلستان در ادامه از زیان ۱میلیارد تومانی شرکت توزیع برق در سال۹۳ و ۹۴ بابت سرقت تجهیزات و ترانس و سیم خبرداد و از اقدامات شرکت توزیع برق دراستان اظهار کرد: از جمله کارهای شرکت توزیع برق تعویض کنترل راکد و معیوب و عقد قرارداد با پیمانکاران جهت تست و بازرسی لوازم اندازه گیری و تغییر در تجهیزات شبکه و نظارت بر رفتار مصرف مشترکین بوده است.

نصیری کل مطالبات شرکت توزیع برق گلستان را ۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و که ۲۹ میلیارد آن مربوط به دستگاههای اداری می باشد.

وی ۶۲ درصد از مطالبات شرکت توزیع برق را جاری اعلام کرد که قابل وصول می باشد.

مهندس نصیری مدیرعامل توزیع برق گلستان در خاتمه ازدادگستری گلستان خواست که نسبت به متخلفین در این عرصه باشدت بیشتری برخورد کنند.

photo_2016-10-05_23-53-54 [1]

0 [2]
0 [2]