تحلیلگر یونانی:دستیابی به توافق هسته ای با ایران،به نفع غرب است

‘ اونگلیس پسیاس’ تحلیلگر و فعال سیاسی یونان روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: بهتراست غرب دست از زیاده خواهی و برخورد دوگانه در ارتباط با مساله هسته ای ایران و موضوعات بین المللی بردارد.

وی گفت: ایران صادقانه برای حل پرونده هسته ای خود وارد مذاکره شده و بارها نشان داده برنامه هسته ای اش کاملاً صلح آمیز می باشد و این مورد توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها مورد تایید قرارگرفته است و غرب باید بطورجدی برای حل این مساله و رسیدن به نتیجه مورد قبول طرفین گام بردارد.

پسیاس تصریح کرد: غرب با بحران مالی شدیدی روبروست و درحال حاضر بیش ازهرزمانی نیازمند توسعه اقتصادی خود می باشد و باید با حل مساله هسته ای ایران، زمینه را برای توسعه همکاری با کشور قدرتمند و ثروتمند ایران فراهم آورد.

این فعال سیاسی یونان ، جمهوری اسلامی ایران را یک کشور صاحب نفود در منطقه قلمداد کرد و گفت: ایران نقش کلیدی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان دارد و غرب می تواند در حل و فصل مشکلات منطقه و جهان نیز از یاری ایران بهره مند شود.

مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ در مسقط پایتخت عمان در حالی آغاز شده است که اکثر تحلیلگران مسایل سیاسی و اقتصادی به غرب توصیه می کنند دست از زیاده خواهی ها و برخورد دوگانه بردارد و برای حل این مساله با ایران صادقانه همکاری کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۲ ب.ظ

دیدگاه