استاندار گلستان:سرشماری به روش اینترنتی ، فرصت مناسبی برای سنجش توانایی های کشور در برگزاری انتخابات دوره های آینده

البرز گلستان/استاندار گلستان با تاکید بر اهداف، جامعیت و مانعیت مزیت های پیشرو، اظهار کرد: مزیت های پیشرو موجب ایجاد ارزش افزوده می شود و برندهای تولیدی استان را تقویت می کند.

دکتر حسن صادقلو در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و هنگامه عزاداری امام حسین(ع)، تصریح کرد: ۴۳ دستگاه اجرایی استان سند جامع اجرایی خود را ارائه کرده اند که از آن ظرفیت می توان در مزیت های پیشرو بهره برد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بخش خصوصی گفت: یکپارچگی در جلب و جذب سرمایه گذار باید در مرکز جذب سرمایه گذاری استان انجام شود و همه بخش ها اعم از دولتی، تعاونی و خصوصی باید توجه داشته باشند که این مرکز تنها به سرمایه گذاران خارجی تعلق ندارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه پنجره واحد در جذب سرمایه گذاران تاثیر بسزایی دارد، یادآور شد: دستگاه های حاکمیتی باید مسئله استعلامات را حل کنند و به جای حضور سرمایه گذار در دستگاه های اجرایی باید از طریق پنجره واحد ، مجوزهای لازم را اخذ کند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید در ظرف زمانی معین پاسخگوی استعلامات باشند بطوریکه عدم پاسخگویی به معنای ابلاغ مجوز تلقی شود.

وی پنجره واحد را اقدامی عملی در مسیر توسعه دانست و خاطر نشان کرد: به میزانی که در جذب سرمایه گذار موفق باشیم، در اقتصاد مقاومتی توفیق یافته ایم.

دکتر صادقلو خطاب به دستگاه های اجرائی اظهار کرد: همانگونه که در عرصه عمل به اقدامات و فعالیت میدانی توجه دارید، باید در ارسال فرم های ارزیابی به مراجع بالادستی نیز توجه داشته باشید.

استاندار گلستان ورود بخش خصوصی به مباحث توسعه ای استان را ارزشمند دانست و گفت: واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی باید با ایمان و جدیت صورت گیرد و باید با ایجاد جاذبه موجب گرایش مردم شویم.

همچنین دکتر صادقلو در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، سرشماری و آمار را در افق آینده استان پراهمیت دانست و افزود: سرشماری به روش اینترنتی، روشی متعالی که برای آینده مهم استان است و فرصت مناسبی برای سنجش توانایی های کشور در برگزاری انتخابات در دوره های آینده است.

وی افزود:استفاده از اینترنت برای سرشماری در دیگر کشورها، موضوعی رایج و پذیرفته است و با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها، اجرای آن در ایران نیز ضروری است.

وی یادآور شد: با توجه به حجم فراوان زیرساخت های فراهم شده در مناطق شهری و حتی روستاهای دورافتاده نباید از قطار توسعه و استفاده از اینترنت در فرآینده های سرشماری از کشورهای دنیا عقب باشیم.

استاندار گلستان وی در خصوص سرشماری اینترنتی در روستاها تصریح کرد: از دستگاه هایی که متولی امور روستاها هستند و فرمانداران شهرستان ها انتظار داریم شرایط لازم را جهت ثبت نام اینترنتی این دسته از هم استانی ها فراهم آورند. می باشد.

دکتر حسن صادقلو در پایان یادآور شد: نباید انتظار داشته باشیم که مسئولیت سرشماری تنها با سازمان برنامه و بودجه استان و مرکز آمار باشد و در این زمینه تمام دستگاهها و ادارت باید با مشارکت و اطلاع رسانی به سایر همکاران خود، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و مطمئنا این مسئله در ارائه گزارش عملکرد دستگاهها به عنوان یک ابزار مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گزارشی از مصوبات جلسه پیشین ارائه کرد و واگذاری ۲۵۰۰ طرح ملی و استانی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: لایحه مشارکت های عمومی و خصوصی در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته و مدیران دستگاه ها پیشنهادات خود را جهت ارائه به مدیران بالادستی ارائه کنند./ روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۸ ب.ظ

دیدگاه