حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:همه هئیت امنا و روحانیون در هماهنگی، لازم است در اهداف امام حسین (ع) به روز باشند

حجت الاسلام والمسلمین  سهرابی :در ایام محرم و صفربیش از ۴۵۰ عنوان برنامه توسط اوقاف گلستان اجرا می شود

حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در جمع اصحاب رسانه استان گفت:  برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی را یکی از برنامه های ماه محرم الحرام اعلام کرد و اظهارداشت: این مراسم در ۶۳ بقعه استان برگزار خواهد شد.

سهرابی :با توجه به فرا رسیدن ماه محرم الحرام برنامه های مختلفی در ۶۳ بقعه شاخص استان برگزار می شود.

 وی افزود: برخی از این امامزادگان در دهه اول ماه محرم الحرام، برخی ها در دهه سوم و برخی ها هم در ایام ماه صفر برنامه خواهند داشت که همه این برنامه ها با حضور روحانیون برگزار می شود.

  وی از اعزام ۸۲ روحانی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال در این ایام ۴۹ روحانی اعزامی و ۳۴ روحانی بومی برای تبلیغ به سطح استان اعزام خواهند شد که در این زمینه نسبت به سال گذشته با رشد خوبی مواجه بودیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص استان به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی مردم از دیگر برنامه هایی است که انجام خواهد شد که در کنار آن نمایشگاه محصولات فرهنگی، غرفه نقاشی بکش جایزه بگیر و قرآن بخوان جایزه بگیر هم اجرا می شود.

 وی با اشاره به اینکه خیمه همه باهم واقف باشیم با تبلیغات وقف در امامزادگان برگزار می شود، افزود: ۸۰ درصد موقوفات مربوط به تعزیه امام حسین(علیه السلام) که این موضوع می تواند تمامی مراسم های ما را پاسخگو باشد.

 حجت الاسلام سهرابی اظهارداشت: با توجه به اینکه مردم در ایام دهه اول ماه محرم الحرام نذورات نقدی و یا غیر نقدی بسیاری را کمک می کنند موقوفات ما بعد از دهه اول ماه  محرم الحرام به جهت زنده نگهداشتن و احیای مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) استفاده خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در همه مراسمات امسال با حضور سخنران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ۸۰ درصد از ائمه جمعه سخنران های امسال در امامزادگان هستند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تمامی بقاع های متبرکه استان در روز تاسوعا و عاشورا آمادگی کامل برای اجرای برنامه حسینی دارند.

 وی برگزاری نماز عاشور را یکی از برنامه های این ایام دانست و افزود: به تبعیت از امام حسین(علیه السلام) هر دسته ای که وارد آن امامزاده مربوطه می شوند نماز روز عاشورا را اقامه خواهند کرد.

 سهرابی از همه هئیت امنا مساجد و تکایا و حسینه ها و امامزادگان خواستار غبار روبی خوبی از جانب آنان شد و همچنین در اجرای نیت واقف  یا نذورات سعی شود همه مراحل هزینه و اطعام و توزیع بگونه ای باشد که رضایت ابا عبدالله حسین در آن باشد.

وی افزود: از همه هئیت امنا و روحانیون خواستار هماهنگی لازم در اهداف امام حسین (ع)  به روز باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۹ ب.ظ

دیدگاه