رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد :تعامل دو دستگاه قضائی و انتظامی باعث افزایش احساس امنیت در بین شهروندان

البرز گلستان/ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،”هادی هاشمیان” رئیس کل دادگستری گلستان در نشست تعاملی با فرمانده و کارکنان انتظامی استان گلستان، بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه قضائی با نیروی انتظامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی حمایت‌های قانونی خود را از ماموریت‌های پلیس دریغ نکرده و با حداکثر توان حامی و پشتیبان ماموران انتظامی است، گفت: به شکر خدا تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در حوزه‌های انتظامی و ترافیکی و کیفی‌سازی اقدامات سبب شده مجرمان و قانون گریزان جرأت تحرک نداشته و امنیت و آرامش کامل در منطقه حاکم باشد.

وی با بیان اینکه تعامل دو دستگاه قضائی و انتظامی ضامن تحقق اهداف سازمانی و به تبع آن افزایش احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: مجموعه پلیس و دستگاه قضائی، ارکان حافظان نظم و امنیت در نظام اسلامی هستند که در راستای اهداف نظام و در جهت تامین نظم و برقراری امنیت و حصول عدالت در سطح جامعه تلاش می‌کنند.

هاشمیان در ادامه تصریح کرد: رویکرد پلیس با دیدگاه جامعه‌محوری و توجه به رویکردهای اجتماعی تغییر پیدا کرده است و به سمتی می رود که مردم به این باور برسند که پلیس نزدیکترین فرد به آنان می باشد.

این مقام ارشد قضائی استان در ادامه میزان و معیار اقتدار پلیس در جامعه اسلامی را مبتنی بر اعتماد و رضایت عمومی دانست و عنوان کرد: احترام و رعایت ادب متقابل بین پلیس و مردم و رعایت اصل تکریم در مناسبات انسانی و روابط اجتماعی موجب اعتماد عمومی و تحقق شعار مردم‌داری پلیس می شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را یکی از ماموریت‌های پلیس و دستگاه قضائی عنوان کرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است.

هاشمیان با اشاره به فعالیت ۱۴ کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در گلستان، ‌اظهار داشت:  بر اساس آخرین بررسی‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ‌استان گلستان با کاهش ۱۱ درصدی جرایم در بهار امسال، رتبه نخست کشور را در کاهش وقوع جرم کسب کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان با اشاره به تعاملات خوب ناجا با دستگاه قضا، افزود: پیشگیری از جرم با مشارکت تمام سازمان‌های مرتبط نیازمند یک عزم همگانی بوده که عملکرد نیروی انتظامی در این خصوص کاملا محسوس و قابل تحسین است.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۰۴ ب.ظ

دیدگاه