آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان:امام حسین (ع) و مکتب عاشورا، مهمترین سپری است که می تواند فرزندان ما را در آینده محافظت کند

امام جمعه گرگان: عزاداری ها باید معرف شخصیت امام حسین (ع) باشند

البرز گلستان/امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و جنایت و حمایت از شخصیت، شرافت و کرامت انسانی، قیام کرد، گفت: عزاداری های ماه محرم باید معرف شخصیت آن حضرت باشند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز (۹ مهر) در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: امام حسین (ع) از مرزهای دینی و اعتقادی عبور کرد و دیگر به شیعیان اختصاص ندارد، بلکه عالم بشریت، حتی آنهایی که اسلام را نمی شناسند، تحت تاثیر شخصیت آن حضرت هستند.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) تمام سرمایه خود را برای مبارزه با ظلم، استکبار و انحراف، به میدان آورد، خاطرنشان کرد: انسان، موجودی مسئولیت پذیر است، کاری که سیدالشهدا انجام داد، تمام بشریت را تحت تاثیر قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح گرد: گاندی، عاشق امام حسین (ع) بود، طبق نظر خودش، هندوستان را با درس گرفتن از مکتب آن حضرت، از زیر استعمار انگلیس نجات داد.
آیت الله نورمفیدی افزود: به خاطر احترامی که در هندوستان برای امام حسین (ع) قائل هستند، روزهای تاسوعا و عاشورا، این کشور، تعطیل است.
وی با بیان اینکه اشک ریختن در عزاداری امام حسین (ع) فلسفه خاص خودش را دارد، تاکید کرد: در این مجالس نباید فقط به فکر اشک ریختن باشیم، اگر شخصیت امام (ع) به درستی معرفی نشود، فایده ای ندارد.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر عظمت امام حسین (ع) درست در فکر و ذهن کودکان بنشیند، وقتی بزرگ شوند، در مقابل القائات منفی، کمتر تاثیر می پذیرند.
به گفته آیت الله نورمفیدی، امام حسین (ع) و مکتب عاشورا، مهمترین سپری است که می تواند فرزندان ما را در آینده محافظت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه هفته آینده، هفته نیروی انتظامی است، اظهارکرد: بخش مهمی از امنیت کشور، برعهده نیروی انتظامی قرار دارد برهمین اساس، ماموران این نیرو در نقاط مختلف کشور، حضور دارند.
امام جمعه گرگان افزود: طبق آمار اعلام شده، در شش ماه نخست امسال، ۱۸۲ مورد تصادف منجر به فوت در استان گلستان اتفاق افتاد که ۸۹ درصد آن مختص موتورسواران بود که به توصیه های ایمنی توجه نکردند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اینها، نیروی کار بودند که می توانستند در عرصه کار و تولید، خدمت کنند بر توجه جدی به توصیه های ایمنی نیروی انتظامی تاکید کرد.
وی در ادامه با گرامیداشت ۱۳ مهرماه، سالروز تبعید امام خمینی (ره) از عراق به فرانسه گفت: زمانی که امام (ره) به نجف تبعید شد نه تنها مبارزه را رها نکرد، بلکه دروس فقهی را هم شروع کرد که خیلی از حوزویان نجف، انگشت حیرت به دهان گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: با تبانی رژیم شاهنشاهی، حکومت بعث عراق، مانع فعالیت سیاسی امام (ره) در نجف شد و بعد از آن هم وی را به فرانسه تبعید کردند و تا زمان حضور در این کشور، شبانه ورز، فعالیت سیاسی می کرد.
آیت الله نورمفیدی همچنین در خطبه اول نماز با بیان بخش هایی از نهج البلاغه گفت: محور دنیا و آخرت ما مسلمانان، قرآن است، بنابراین باید از اهمیت آن با زبان حضرت علی (ع) آشنا شویم.
وی افزود: آن حضرت در نهج البلاغه در وصف قران فرمودند قرآن نصیحت کننده ای است که هیچگاه خیانت نمی کند و راهنمایی است که منجر به انحراف نمی شود.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق توصیه قرآن، هر کسی باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، متاسفانه در این دنیا، کمتر کسی در جایگاه واقعی خودش هست.
آیت الله نورمفیدی همچنین نهم مهرماه، سالروز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی را گرامی داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۶ ب.ظ

دیدگاه