قره‌خانی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی: بایدبرای حمایت از کشاورزان و افزایش کشت پنبه تعرفه واردات پنبه در کشور به ۵۰ درصد افزایش یابد

البرز گلستان/اسدالله قره‌خانی صبح امروز در دیدار با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: اراده لازم برای اجرای طرح‌ها وجود دارد اما باید عملی شود و با انتخاب آقای ربیعی به عنوان وزیر معین استان گلستان امیدواریم این اراده‌ها در استان عملی شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد جمعیت استان گلستان روستائی است، افزود: در روستاهای استان گلستان زیرساخت‌های لازم به صورت کامل مهیاست و باید طرح‌های خاص در آن اجرائی شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی ارگان‌ها و دستگاه‌ها مانند صندوق تعاون، فنی و حرفه‌ای و غیره که در زمینه اشتغال تاثیرگذار هستند در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند و باید مراکزی را برای ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به نیروها در استان گلستان مهیا کرد.

قره‌خانی گفت: در این مراکز این نیروها آموزش دیده و برخی در داخل کشور به کارگیری شده و بقیه به خارج از کشور مانند کشورهای همسایه مثل ترکمنستان که نیاز دارند اعزام شوند.

وی اظهار کرد: استان گلستان را استانی کشاورزی می‌شناسند اما کشاورزی در این استان سنتی و غرقابی است و رفع برخی مسائل مانند رعایت الگوی کشت نیازمند حکم انشائی دولت دارد و باید برای حمایت از کشاورزان و افزایش کشت پنبه تعرفه واردات پنبه در کشور به ۵۰ درصد همانند حمایت از خودروسازان افزایش یابد.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس افزود: افزایش تعرفه واردات و ارائه مشوق برای صادرات سبب افزایش کشت توسط کشاورزان و افزایش درآمد آنان می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره قراردادهای نفتی جدید گفت:  قراردادی بین شرکت ملی نفت و پژوهشکده نفت امضاء شده که مطالعات استخراج نفت در دریای خزر آغاز شود که این کار در حال اجراست و دولت می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای وارد شدن در مناطق شمالی تشویق کند.

قره‌خانی گفت: بیمارستان‌های تامین اجتماعی در استان گلستان فاقد برخی تخصص‌ها و برخی امکانات هستند که باید به این بخش نیز توجه ویژه کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه