حجت الاسلام فضیلت،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبرداد:رقابت گلستان با اجرای ۷۳۰ نمایش در سال ۹۴با پایتخت

البرز گلستان/ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفتگوی خبری اظهار کرد: بزرگترین اتفاقی که در حوزه فرهنگ و هنر در دولت تدبیر و امید رخ داده ایجاد فضای باز با رعایت خط قرمزها و در چارچوب های نظام جمهوری اسلامی است؛ با این سیاست انجمن های فرهنگی هنری احیا شدند.

وی به برگزاری انتخابات انجمن ها اشاره کرد و افزود: با برگزاری انتخابات انجمن های فرهنگی هنری ساماندهی شدند.

حجت الاسلام فضیلت به انتخابات انجمن نمایش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ٣۵سال تمام آثار نمایشی توسط چهار یا پنج نفر ارزشیابی و نظارت می شد و این درحالی است که اکنون این تعداد به ١۵ نفر تبدیل شدند؛ با این اقدام دانش آموخته های جدیدی به این عرصه آمدند.

این مسئول گلستانی ضمن یادآوری٧٣٠ اجرای نمایش در سال ٩۴، اظهار کرد: این سطح اجرا با شهری بزرگی مانند تهران رقابت می کند.

وی از وجود پروژه های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر که در دولت قبل کلنگ آن به زمین خورده اظهار نارضایتی کرد و گفت: به اغلب این پروژه ها ایراد وارد است و امکان تکمیل آن به دلیل ایرادهای فنی وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تالار مرکزی صیاد شیرازی گرگان و مجتمع فرهنگی، هنری آزادشهر به عنوان پروژه های ملی یاد کرد و گفت: مجتمع آزادشهر۴۵درصد پیشرفت فیریکی داشته اما راجع به مجتمع گرگان و اصل جانمایی این پروژه ایراداتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در دولت قبل ١٢ میلیارد تومان بودجه برای تالار مرکزی گرگان در نظر گرفته شد که با تخصیص ۶میلیارد تومان تنها١٢ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شد.

حجت الاسلام فضیلت در خاتمه یادآور شد: افتخار می کنیم که در دوره دولت تدبیر و امید کلنگ پروژه ای بدون مطالعات و نیاز سنجی به زمین نخورده چون کلنگ زدن مهم نیست بلکه قیچی خوردن و افتتاح پروژه مسبوق به مطالعات و نیاز سنجی اهمیت دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه