دکترطیبی در افتتاحیه مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات ورزشی جام روستا قهرمان گلستان: هدف این مسابقات داشتن استانی سالم با حداقل مشکلات اجتماعی

البرز گلستان/دکتربهمن طیبی در افتتاحیه مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات ورزشی جام روستا قهرمان استان گلستان در سالن ورزشی امام خمینی (ره) گرگان اظهار کرد: در کنار ورزش ما هدف بلندتری را در نظر داریم و آن هم دور کردن جوانان از معضلات اجتماعی و ایجاد روحیه ورزشی در روستاها است تا بتوانیم استانی سالم و با حداقل مشکلات اجتماعی را داشته باشیم.

وی به اهمیت برگزاری این مسابقات در سطح استان اشاره کرد وگفت: بخاطر ندارم مشابه چنین مسابقاتی در سطح استان و حتی کشور برگزار شده باشد و می‌تواند برگزاری این مسابقات، الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

طیبی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره ورزشی بهانه‌ای است تا به اهداف بلندتری که در ذهن داریم دست یابیم

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادها و افزایش شور و نشاط جوانان مناطق روستایی بیان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای موفق این برنامه در سال های آینده شاهد برگزاری رشته های ورزشی بیشتری باشیم.
وی به ظرفیت بالای ورزشکاران روستایی اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم زمینه مناسب رشد جوانان روستایی را با ایجاد امکانات تمرین فراهم کنیم، آینده بهتری در انتظار ورزش گلستان خواهد بود.
شایان ذکر است مرحله اول مسابقات ورزشی روستا قهرمان گلستان با مشخص شدن روستاهای برتر ۲۲ منطقه استان گلستان به پایان رسید.
در مرحله اول و مقدماتی نخستین دوره این رقابت ها که از ششم شهریور ماه در ۱۴ شهرستان و هشت بخش استان برگزار شد، هزار و ۵۰۰ تیم از ۳۵۰ روستای گلستان با هم رقابت داشتند.
این مسابقات در ۵ رشته ورزشی برگزار شد که شامل فوتسال، والیبال، طناب کشی در بخش آقایان و طناب کشی و آمادگی جسمانی در بخش زنان بود.
در مرحله اول روستاهای ازدارتپه آزادشهر، خیوه لی آق قلا، پنج پیکر بندرترکمن، سقرتپه بخش بهاران گرگان، شفیع آباد خان ببین، زینب آباد رامیان، پیچک محله علی آباد، یساقی کردکوی، یکه قوز کلاله، شیرنگ اولیا کمالان، صادق آباد گالیکش، نودیجه گرگان، خواجه نفس گُمیشان، ایگدرسفلی گنبد، گُلیداغ مراوه تپه، دوزین مینودشت، کهنه کلباد نوکنده، یلمه سالیان وشمگیر، فارسیان چشمه ساران، قرنجیک خواجه خان گلدشت، سرمحله بندرگز و آراقویی داشلی برون به عنوان برتر مناطق خود راهی مرحله نهایی و پایانی شدند و در مراسم افتتاحیه با انجام قرعه کشی رقبای خود را شناختند .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه