دکترکلثوم غفاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ازنشست”کودک، خانواده و اجتماع” به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان خبرداد

البرز گلستان/ به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار کردنشست”کودک، خانواده و اجتماع” به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، برنامه آموزشی، تفریحی و خدمات پزشکی برای مادران کودکان اقشار آسیب پذیر.با حضور برخی از مسئولان و مدیران کل دکترکلثوم غفاری صبح چهارشنبه در همایش کودک، خانواده و اجتماع، اظهار کرد: امسال تصمیم گرفته شد که در راستای اعتلای جایگاه خانواده و توجه به مادران و خانواده‌هایی که در اثر عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نتوانستند جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند، برنامه‌های فرهنگی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این عوامل سبب می‌شود تا برخی خانواده‌ها کودکانی با شرایط خاص به جامعه وارد کنند و در همین راستا سمن‌ها باید توجه بیشتری به این کودکان داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: مسئولیت مادری که کودک خود را به کار و مدرسه می‌فرستد بیشتر است و شرایط اجتماعی و فرهنگی به‌ گونه‌ای به این کودکان تحمیل‌ شده که نتوانند به مدرسه بروند.

غفاری گفت: علت این موضوع هم یا خانواده و یا خود کودک است که با درک شرایط خانواده تصمیم به کار کردن می‌گیرند تا کمک‌ خرج خانواده باشند.

وی تصریح کرد: مادران این فرزندان در شرایط ناگوار فرهنگی و شرایط نامساعد اجتماعی و با زندگی پرفراز و نشیب، فرزندی به دنیا آورده و با مشکلات زیادی کودک را در اجتماع بزرگ می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل برگزاری همایش خاطرنشان کرد: این همایش به منظور ایجاد مراسم و ساعاتی شاد برای اقشار آسیب‌ پذیر تهیه و تدارک دیده‌ شده تا فارغ از مسائل خود به شادی بپردازند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۰ ب.ظ

دیدگاه