برگزاری یادواره شهدای جهاد کشاورزی (سنگرسازان بی سنگر) ویژه گرامیداشت ۶۵ شهید جهاد کشاورزی استان گلستان

البرز گلستان/مراسم یادواره شهدای جهاد کشاورزی استان گلستان (سنگرسازان بی سنگر) ویژه گرامیداشت ۶۵ شهید جهاد کشاورزی استان گلستان ظهر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه کشور، رئیس بنیاد شهید گلستان، جانشین فرمانده سپاه نینوای استان، مدیران استانی و جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا در مکتب الحسین گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام قنبر معصومی فر، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این مراسم گفت: افرادی که در جهاد خدمت می کردند در دو سنگر جهاد می کردند، یکی سنگری که مربوط به بازسازی، عمرانی و فقر زدایی بود و سنگر دوم هم زمانی بود که بی پناهگاه سنگرسازی می کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه کشور نیز اظهار کرد: تجلیل از خانواده های معظم شهدا ترویج فرهنگ ایثار است و به برکت شهدای انقلاب امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بر قله رفیع افتخار ایستاده است.

حجت الاسلام سید محمود اندرزگو با بیان اینکه افرادی که می خواهند خداوند را یاری کنند، خداوند این افراد را دوست دارد، افزود: باید در مقابل دشمنان کشور محکم ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم به کشور نفوذ کنند.

وی گفت: جهاد یعنی خود سازی، مراقبت از قلب، فکر و ذهن، هر روز نفس خود را محاسبه کنید چرا که اگر انسان در مقابل وسوسه شیطانی مقاومت کند می تواند در راه خدا مجاهدت کند.

حجت الاسلام اندرزگو تصریح کرد: به عنوان مثال فردی که به نماز اول وقت مقید باشد در هر شرایطی که قرار گیرد نمازش ترک نمی شود و اگر در محیط های خارج از عرف هم قرار بگیرد خود را نمی بازد.

معاون فرهنگی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه کشور افزود: پدرم شهید «سید علی اندرزگو» وجوه مشترکی با شهدای جهاد داشت چرا که سنگرسازان بی سنگر مشغول سنگرسازی بودند و دیده نمی شدند و شهید اندرزگو سنگربان فرهنگی بود که مردم را برای نظام آماده می کرد و سنگری نداشت.

2224446

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

دیدگاه