پیش قدم رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و بودجه و مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس ومسکن گلستان:بر اساس قانون مرکز آمار خروجی اطلاعات آمارحتی برای دستگاه اجرایی محرمانه است

پیش قدم:سرشماری حضوری نفوس و مسکن توسط مامورین سرشماری از (۲۵ مهر) تا (۲۶ آبان) انجام می شود

البرز گلستان/ مهندس حسین پیش قدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه استان و مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گلستان، امروز  در جمع اصحاب رسانه استان گفت: دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده برای همه آحاد می تواند مفید باشدحتی برای رسانه ها.

وی افزود یکی از سوالات اساسی و مهم سرشماری در استان گلستان بحث مهاجر پذیر بودن است که ضریب مهاجرت در استان بسیار بالا است.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گلستان در باره مزایای سرشماری انترنتی گفت: انجام سرشماری به‌ صورت اینترنتی و تبلتی مزایایی مانند صرفه‌جویی و کاهش هزینه، کوتاه شدن زمان و بالا رفتن کیفیت و کمیت کار را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در سرشماری حضوری از کاغذ استفاده نمی شود.

پیش قدم تاکید کرد:طرح سرشماری یک طرح کلان و بزرگ و اجرایی کشور است که همزمان در تمامی نقاط جغرافیایی کشور با شکل خاص و روند واحد شروع می شود.

 وی با اشاره به استفاده دستگاه های اجرایی از آمار سرشماری نفوس و مسکن، افزود: تا کنون هیچ یک از دستگاه های اجرایی کشور از استخراج نفوس و مسکن استفاده نکرده اند.

مهندس پیش قدم تصریح کرد: بر اساس ماده ۷ قانون مرکز آمار تمامی اطلاعات آمار  حتی برای دستگاه اجرایی هم محرمانه است و جرم محسوب می شود.

 وی با اشاره به مزایای این طرح، اظهارداشت: برای برنامه ریزی در هر کشوری یکسری اطلاعات لازم است و سوالاتی از افراد جامعه پرسیده می شود. این اطلاعات برای برنامه ریزان و کارشناسان بسیار مفید است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه گلستان با بیان اینکه استان گلستان دارای زیرساخت های پائینی در شاخص ها است، گفت: بیشترین استفاده از از سرشماری در استان در خصوص اقوام، دین و مذهب و تنوع قومی استان است. استان گلستان به عنوان یک استان مهاجرپذیر است و سوالات مهاجرپذیری از این حیث بسیار مهم است.

وی ادامه داد: از زمان ثبت نام اینترنتی از ساعت ۲۴ روز شنبه (۳ مهر) تا ساعت ۱۸ روز گذشته (۶ مهر)، ۴ هزار و ۲۵۰ کد رهگیری با ضریب ۱٫۹ درصد مشارکت در استان ثبت شده که رتبه استان در ۲۶ قرار دارد.

 مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گلستان از رسانه ها خواست جهت بالا بردن رتبه استان در این بخش اطلاع رسانی زیادی photo_2016-09-28_20-39-53داشته باشند و امیدواریم تا (۲۴ مهر) پایان ثبت نام اینترنتی وضعیت استان به جایگاه خوبی برسد.

وی در بخش دیگری گفت: از ۴ هزار و ۱۱۸ متقاضی شرکت در طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان، ۵۵ درصد مرد و ۴۵ درصد زن هستند که بعد از گذراندن کلاس های آموزشی از (۱۲ تا ۱۷ مهر) در آزمون سرشماری شرکت می کنند.

 پیش قدم با بیان اینکه آزمون سرشماری یکی از سخت ترین آزمون های حوزه آماگیری است، افزود:از ۴۱۱۸ نفر بعد از مصاحبه تعداد ۶۵۰ نفر انتخاب و آموزش می بینند و بعد از آموزش و آزمون ۵۲۰ نفر انتخاب می شوند.پس از آزمون ۵۲۰ نفر جهت سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ استان پذیرفته می شوند.

 وی اظهارداشت: تحصیلات این افراد دیپلم به بالا بوده و باید مسلط به فضای کار با تبلت و نرم افزار باشند. در سرشماری نفوس و مسکن از یک روش نوین و ترکیبی استفاده می شود. در سرشماری حضوری از روش کاغذی استفاده نمی شود.

مهندس پیش قدم تاکید کرد: سرشماری حضوری نفوس و مسکن توسط مامورین سرشماری از (۲۵ مهر) تا (۲۶ آبان) انجام می شود و از (۲۶ تا ۳۰ آبان) سرشماری تلفنی انجام خواهد شد.

به گفته وی، در سال گذشته که در پنج نقطه از کشور از جمله شهرستان بندر ترکمن به‌ صورت آزمایشی سرشماری اینترنتی انجام شد، توانستیم در رتبه نخست کشور قرار بگیریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۶ ب.ظ

دیدگاه