فرمانده انتظامی گلستان از خلع ید بیش از۲۵۰میلیارد ریال اراضی ملی توسط سود جویان خبرداد

فرمانده انتظامی گلستان از خلع ید بیش از۲۵۰میلیارد ریال اراضی ملی توسط سود جویان خبرداد

البرز گلستان/سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر گفت: استان گلستان یکی از مناطق سرسبز و دیدنی در شمال ایران با مساحتی بالغ بر ۲۲هزار کیلومتر مربع در جنوب شرقی دریای خزر واقع شده است.

وی افزود:‌ جغرافیای طبیعی استان به نحوی است که به سه بخش کوهستانی، ‌دامنه ای و جلگه ای تقسیم شده است و از نظر آب و هوایی دارای اقلیم مدیترانه ای و نیمه بیابانی است.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه دارا بودن مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی و خیره کننده در رونق گردشگری استان گلستان تاثیرات زیادی داشته است، ‌به پدیده زمین خواری در سطح استان اشاره کرد و گفت: قیمت بالای زمین به‌خصوص در مناطق جنگلی موجب شده است که عده‌ای از افراد از این فرصت استفاده کرده و نسبت به تصرف زمین و اراضی ملی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مناطق جنگلی در جای‌جای استان گلستان میزبان خیل بی‌شماری از مسافران بوده و از حاصلخیزی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

فرمانده انتظامی گلستان به عزم راسخ پلیس و دستگاه‌ قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: در همین راستا با تشکیل تیمی وی‍ژه در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، برخورد با زمین‌خواری به صورت ویژه دنبال می شود.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: یکی از نکات بارز در این زمینه، هماهنگی دستگاه قضائی با پلیس و همچنین اداره کل منابع طبیعی است که توفیقات بسیار خوبی در این زمینه طی سال گذشته و۶ ماهه نخست امسال حاصل شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان به کشف ۳۳پرونده زمین‌خواری در نیمه نخست امسال توسط ماموران در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال،‌ ارزش ریالی اراضی ملی می‌باشد که از سودجویان در این مدت خلع ید شده است.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۳ ب.ظ

دیدگاه