مهندس قزل سفلو مدیرکل منابع طبیعی گلستان: بیشترین سوالات وحساسیت ها در جامعه مربوط به طرح های جنگلداری است

البرز گلستان/جلسه ای مشترک با نشانه گذاران و ناظرین طرحهای جنگلداری در خصوص توجیه فنی نحوه و شیوه نامه   نشانه گذاری (به استناد مصوبه هیات دولت که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ گردید) سهمیه ۹۶/۹۵ طرحهای جنگلداری با حضور مدیرکل ، مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری استان و تمامی نشانه گذاران در مورخ ۲۱/۶/۹۵ در محل ایستگاه نظارت طرح جنگلداری وطنا تشکیل گردیدکه در آن مهندس قزل سفلو مدیرکل طی سخنانی گفتند: عملکرد  طرح های جنگلداری در استان متناسب است ولی بایدتمامی خطاهای احتمالی موجود را برطرف کنیم

وی در ادامه گفت: در اذهان عمومی و جامعه سایه سنگین تنفس جنگل حاکم است و میبایست حساسیت های مربوطه را درک کرد زیرا در دوران گذر قرار داریم. همچنین با اشاره به امور مربوط به احیا و توسعه گفتند: میبایست این امور را جدیتر گرفت چونکه درخصوص فرسایش و رسوب با مشکلات زیادی مواجه می باشیم . در ادامه گفتند در کلیه امورات اجرایی باید سعی در کاهش خطاهای عمدی و سهوی گردد همچنین در جامعه بیشترین سوالات و حساسیت ها در بخش طرح های جنگلداری است که خود ناشی از عدم اطلاع و آگاهی عامه از عملکرد مثبت طرح های جنگلداری می باشند . ایشان درخصوص شیوه نامه و نحوه نشانه گذاری نیز گفتند: در آینده باید منتظر نظر سازمان بوده و تصمیم گیر سازمان جنگلها خواهد بود.در صورت بروز هرگونه خطا در بخش نشانه گذاری بدیهی است برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد .

سپس درخصوص مقابله با امراض و آفات جنگلی نیز گفتند: بایدحساسیت بیشتری داشت و از امکانات و توانائی های طرح های جنگلداری بیشتر بهره گیری کرد، در همین خصوص افزودند: با وجود برنامه حفاظت و حمایت در کتابچه طرح های جنگلداری درشرح خدمات تهیه طرح های جنگلداری بخشی تحت عنوان خاص آفات و امراض جنگلی پیش بینی گردد.

مهندس موسوی نژاد معاون امور جنگل اداره کل از دیگر سخنگویان این جلسه بودند که براستفاده از دستگاه GPS در تهیه مختصات جغرافیایی درختان نشانه گذاری شده تاکید نمودند و در ادامه گفتند:با توجه به نقطه نظرات سازمان احتمالاً تغییراتی در سرپرستان نشانه گذاری داده خواهد شد.

مهندس مقدسی رئیس اداره جنگلداری نیز طی سخنانی ضمن ارائه آماری از عملکرد نشانه گذاری در سال گذشته (۹۵/۹۴) ، بر دقت و حساسیت نشانه گذاران و ناظرین طرح های جنگلداری در امر نشانه گذاری و رعایت دستورالعمل ابلاغی و جدیت و تسریع در انجام نشانه گذاری سهمیه طرحهای جنگلداری تاکید نمودند .

مهندس ابراهیمی ملکشاه نماینده دفتر جنگلداری و امور بهره برداری در امور نشانه گذاری طرحهای جنگلداری نیز به عنوان آخرین سخنگو در این جلسه ، درخصوص شیوه نامه و نحوه نشانه گذاری درختان سهمیه ۹۶/۹۵ مطالبی مطرح نمودند .

سپس جهت برگزاری کارگاه عملی توجیه دستورالعمل اجرائی نحوه نشانه گذاری ، کلیه حاضرین به جنگل جهت بازدید از مناطقی از جمله قطعه ۲۳۸ که دارای تیپ جنگلی راش ممرز میباشد و نیز قطعات پائین بند در جوامع ممرز- انجیلی  و  ممرز- راش اعزام و در آن مناطق نیز بحث کارشناسی و تبادل نظر پیرامون مسائل فنی نشانه گذاری صورت گرفت

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه