دکترسعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گلستان:اگر اقتصاد به سمت رشد اشتغالزا متمایل نشود نرخ بیکاری بالاتر خواهد رفت

البرز گلستان /دکترسعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گلستان،  در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: تا کنون موفق به یک بانک اطلاعاتی دقیق در بخش اشتغال نشدیم که انجام  این کار باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینکه ۲۴ سامانه کاریابی در استان مشغول به ثبت نام افراد هستند، افزود: با نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق افرادی که شاغل هستند به طور کامل مشخص نیست که این موضوع نیاز به بررسی دارد.

 مازندرانی اظهارداشت: با لینک کردن ادارات و دستگاه ها با یکدیگر می توان آگاهی داشت که چه تعداد از افراد مشغول به کار هستند که این موضوع می تواند کمک بسیاری به ما کند.

 وی تصریح کرد: هر اشتغال ۸۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان نیازمند رشد ۸ درصدی است بر اساس برنامه توسعه ششم رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند سرمایه گذاری است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گلستان گفت: اگر اقتصاد به سمت رشد اشتغالزا متمایل نشود نرخ بیکاری از سطح ۱۱ درصد کنونی به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد رفت به طوری که در حالت خوش بینانه در سال۱۴۰۰ به حدود ۱۵٫۶ درصد و در حالت بدبینانه به ۴۵٫۶ درصد است.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد ۶ میلیون فارغ التحصیل بیکار در جامعه داریم می طلبد تا برنامه ریزی های خوبی در این راستا صورت گیرد./شبستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۲ ب.ظ

دیدگاه