اعلام همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان برای ساماندهی دستفروشان حاشیه محورهای ارتباطی و افزایش ضریب ایمنی راه های استان

البرز گلستان/دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گلستان با ابراز تاسف از آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات موتورسواران در استان؛ رقم اختصاص یافته به این امر را ۴۰ درصد و رتبه استان را از این حیث رتبه هفتم بیان کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری گلستان، گفت: عدم توجه به اصول استفاده از این وسیله نقلیه در جاده ها و نداشتن کلاه ایمنی از مهم ترین دلایل این امر در استان می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، کاهش این آمار را از عهده یک دستگاه اجرایی کافی ندانست و گفت: باید تمام نهادها و دستگاههای متولی از جمله بیمه ها نیز پای کار آمده و بصورت جدی آن را رصد کنند.

مبارک قدم در ادامه آماری از تصادفات پنج ماهه نخست سال جاری ارائه کرد و گفت: تعداد تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در این مدت براساس اعلام پلیس راه استان، ۲۰۶ فقره بوده که معادل ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی، محورهای ارتباطی که در این ایام بیشترین تصادف را داشته اند؛ محور خان بیین – علی آبادکتول، یساقی – بندرگز و سه راهی خط نو – کلاله بیان کرد و افزود: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، کنترل نکردن وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت و عدم رعایت حق تقدم از دلایل اصلی تصادفات در استان بوده است.

این مقام مسوول در گلستان با ابراز خرسندی از کاهش آمار تصادفات استان در این مدت و تقدیر از تمامی دست اندرکاران در این بخش؛ یکی از راهکارهای کاهش آمار تصادفات در نقاط حساس و پرتصادف استان را، نصب چراغ های چشمک سولار بیان کرد.

مبارک قدم افزود: در آینده نیز برای افزایش سطح ایمنی و آشکارسازی نقاط پرتصادف راه ها بویژه بزرگراه ها، راه های شریانی و اصلی استان؛ براساس اولویت ها و با همکاری پلیس راه و با انجام اقدامات کوتاه مدت اقدام می شود.

وی یادآورشد: برپایی ایستگاههای سیار راهداری، حضور مستمر ماشین آلات راهداری مجهز به چراغ گردان و آماده سازی ادارات ستادی و شهرستانی از اقدامات دیگر اداره کل برای افزایش امنیت مسافران در سطح راه های استان می باشد.

مبارک قدم اضافه کرد: نمی توان از تردد مردم در سطح راه ها جلوگیری کرد بلکه باید با فرهنگ سازی رعایت نکات راهنمایی و رانندگی و اعمال قوانین بدون مخاطره آمیز بودن آنها، از وقوع حوادث و تصادفات پیشگیری کرد.

وی با اشاره به حجم تردد مسافران در ایام پایانی تعطیلات تابستانی و احتمال افزایش تصادفات در این مدت، رعایت نکات ایمنی را از سوی کارگاههای عمرانی در سطح راه های استان الزامی دانست و گفت: از ۲۰ شهریور ماه هم، تردد ماشین آلات سنگین از سطح محورهای شریانی استان ممنوع می شود.

مبارک قدم اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان برای ساماندهی دستفروشان حاشیه محورهای ارتباطی و افزایش ضریب ایمنی راه های استان نیز، آماده همکاری با دستگاههای اجرایی متولی با در اختیار گذاشتن امکانات می باشد.

این جلسه با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری گلستان برگزار شد.

بیان اقدامات و تمهیدات انجام شده برای ارائه خدمات مطلوب در پایان سفرهای تابستانی از سوی دستگاههای خدمات رسان نظیر هلال احمر و پلیس راه، بخش پایانی این نشست بود.

اطلاع رسانی بموقع وقوع سیلاب، افزایش تعداد جایگاههای پلیس راه، افزایش ایمنی حاشیه راه های اصلی و فرعی با نصب علائم ایمنی و ابنیه فنی، ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها و آماده باش بودن نیروهای امدادی و خدمات رسان از پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۰ ب.ظ

دیدگاه