رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان از سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از آغازسوم مهر ماه سالجاری تا ۲۴ مهر ماه خبرداد

البرز گلستان/حسین پیشقدم رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن سالجاری ۵۲۰ نفر است، افزود: سرشماری در ۸۲۳ حوزه روستایی و ۸۱۶ حوزه شهری انجام می‎شود.

حسین پیشقدم تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ماه سالجاری تا ۲۴ مهر ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد و از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۷۰ نوع اطلاعات از این سرشماری احصا می‎شود، گفت: در این سرشماری در چهار دسته اطلاعات در حوزه جغرافیایی استان، شهر، بخش و روستان و دهستان ، وضعیت اطلاعات فردی از قبیل تولد، سن ، سواد و میزان تحصیلات، خانوار و تعداد فرزند اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه دین، مذهب، نوع پوشش بیمه‎ای و نوع سکونت از دیگر موضوعاتی است که در سرشماری اطلاعاتش جمع‎آوری خواهد شد، یادآور شد: مرکز آمار کشور ضمن دعوت برای مشارکت هموطنان برای سرشماری نفوس و مسکن این اطمینان را بر اساس قانون ایجاد کرده که تمامی این آمارهای خانوار محرمانه باقی بماند و تنها در حوزه‎های کلان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مباحث خرد آمارهای نفوس و مسکن استفاده نخواهد شد، یادآور شد: از ۱۲ مهر تا ۱۸ مهر ماه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سرشماری نفوس و مسکن یک دوره آموزش هفت روزه را برای آمارگیران تدارک دیده‎ایم.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم مسؤولیت به اعضای ستاد سرشماری نفوس مسکن استان گلستان اهدا شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۵ ب.ظ

دیدگاه