فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:باید به مفاخر و گذشتگان توجه کردتادر عرصه های ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم

البرز گلستان/حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،  در مراسم نکوداشت شیخ محمد حسین مقصودلو استرآبادی گفت: توجه به بزرگان جزو مهمترین مولفه های فرهنگی و تربیتی دین مبین اسلام است

فضیلت افزود:اکنون حدود یک سال است که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان بر اساس یک اساس نامه جدید تاسیس شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه گفت: همایش ملی عبدالقاهر جرجانی از علمای برجسته منطقه و چاپ دو کتاب جزو برنامه های ما در سال ۹۶ خواهد بود.

 حجت الاسلام فضیلت اظهارداشت: شیخ محمد حسین مقصودلو استرآبادی رهبر مشروطه خواهان استرآباد، بنیانگذار و رئیس انجمن معارف ایالت استرآباد و نماینده دوره سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی آن زمان بودند که گویای عمق تلاش آن در راستای ارائه خدمات در حوزه های مختلف به مردم منطقه استرآباد است.

 وی با اشاره به اینکه هم در فرهنگ ملی و هم در فرهنگی دینی این آموزه وجود دارد که نسبت به هر نعمتی و نسبت به هر خدمتی وظیفه شکرگذاری داریم که در غیر این صورت باعث کفر نعمت می شود، تصریح کرد: باید صاحبان خدمات ارزنده مورد توجه واقع شوند و در جامعه مورد اهمیت قرار گیرند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: توجه به بزرگان جزو مهمترین مولفه های فرهنگی و تربیتی دین مبین اسلام است.

 وی با بیان اینکه اکنون مشکلی که ما در جامعه با آن مواجه هستیم بحران هویت است که نسل جوان را تهدید می کند، افزود: یکی از عناصری که به این موضوع دامن می زند بحث انقطاع بین نسل گذشته، حال و آینده است که برگزاری این گونه برنامه ها گام حداقلی است.

 حجت الاسلام فضیلت اظهارداشت: ضرورت دارد جوانان ما با پیشینه آثار گذشتگان خود آشنا شوند و توجه به سرمایه های معنوی وظیفه دینی، ملی، فرهنگی و اخلاقی است، عقل حکم می کند برای استمرار و پویای جامعه با میراث فرهنگی خود آشنا شد.

 وی تصریح کرد: اگر قرار است در عرصه های ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به این مفاخر و گذشتگان توجه کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه