آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در جمع مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان :باید وارد میدان عمل شویم و اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند

البرز گلستان/آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در جمع مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کمیته و سمینار به درد نمی‌خورد و اثر ندارد، باید وارد میدان عمل شویم و اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند باید از اینجاها شروع کنیم، با سخنرانی و تشکیل کمیته مشکلی برطرف نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر این که با تمرکز سرمایه مخالفم و سرمایه باید بخش شده و از انحصار در بیاید، تصریح کرد: در گذشته گلستان مهد پنبه بود و آن زمان به فکر افتادیم تا تعاونی پنبه‌کاران را به راه بیندازیم، پنبه محصول استراتژیکی است اما افرادی که تعیین شدند اینکاره نبودند و کار شکست خورد.

به گفته وی، درست است که باید کار تعاونی شود اما فرهنگ جامعه ما در حوزه تعاون مشکل دارد.

وی بیان کرد: دولت را باید کنار بگذاریم و از دولت توقعی نداشته باشیم، هر دولتی که باشد، حتی آمریکا هم که در داخل خود مشکلاتی دارد همه چیز را در اختیار مردم گذاشته است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: تدبیر، مدیریت و سرمایه سه اصل مهم هستند، باید به مغز و توان خود اتکا کنیم و دنبال این مسئله برویم که کار مشکلی هم هست، با این سمینارها و کنگره‌ها چیزی درست نمی‌شود، خرج می‌کنیم اما نتیجه ای ندارد، با این حرف‌ها کاری درست نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته پیشنهاد کردم یکی از روستاها انتخاب شده و با برنامه ریزی، زمین‌های کشاورزی را یکپارچه سازی کنیم و با مدیریت واحد و عملی پیش برویم تا مردم در عمل ببینند اگر اینطور عمل کنند چقدر به نفعشان است وگرنه با سمینار و پژوهش و تشکیل کمیته چیزی درست نمی‌شود و این‌ها روی هوا است.

امام جمعه گرگان افزود: این‌ها را نمی‌شود فرهنگ‌سازی کرد، باید وارد عمل شد، دولت را رها کنید و بروید دنبال مردم و با مردم کار کنید و آن‌ها را تقویت کنید و راه زندگی این نیست که تا الان بوده، کشاورزی و دامداری این نیست که ما داریم، دنیا به سرعت به سمت جلو می‌رود اما ما درجا می‌زنیم.

وی با بیان این که نباید همه چیز را بر دوش گذاشت، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار روستا در کشور وجود دارد، مگر دولت چقدر می‌تواند به آن‌ها برسد، این یعنی پس زدن پیشرفت و قبول نکردن آن، باید مردم را واردار کنیم به استعدادهای خودشان رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: قرآن ما عمل صالح را به عنوان ملاک سعادت انسان قرار داده و عمل شما این است که تعاون گسترش پیدا کند و با پول دادن به مردم مخالفم، مردم باید به پا خیزند و نباید در سفره مردم نان گذاشت، این‌ها درست نیست و تنها یک مُسَکن است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: معتقدم کشاورزی ما قبل از انقلاب وضع بهتری داشت و هم سرمایه‌گذاری و هم مدیریت خوبی داشت، الان کشاورزان جان زمین را می‌گیرند که جان داشته باشند اما این کشتن زمین است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

دیدگاه