افزایش نگران کننده میزان گرایش زنان به پدیده شوم مواد مخدر از دیدگاه دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان

البرز گلستان/سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه افزایش میزان گرایش زنان به پدیده شوم مواد مخدر نگران کننده است، گفت: ایجاد آرامش و احساس امنیت در محیط خانواده بزرگترین و مهمترین وظیفه پدر و مادر محسوب میشود و به تعبیری بهترین و امن ترین جا، همان محیط خانواده است.

“محمود رضاروحانی فر” ادامه داد: فقر اقتصادی، ضعف فرهنگی و تربیتی، سست شدن مبانی اخلاقی و بی اطلاعی و بیسوادی خانواده ها را مهمترین عللی دانست که این آرامش را در محیط های خانوادگی به چالش می کشد و زمینه های بروز و ظهور انواع بزهکاری های اجتماعی را فراهم می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی دیگر هیچ خانواده ای امنیت نخواهد داشت و ظهور پدیده شوم اعتیاد و فساد امری حتمی خواهد بود.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اظهار تاسف از افزایش میزان گرایش زنان به مصرف مواد مخدر و افزایش آمار اعتیاد در جامعه زنان گفت: برای پیشگیری و مبارزه با رشد معضل اعتیاد زنان باید بیش از پیش به محیط های خانوادگی پرداخته شود و با برنامه ریزی علمی و استفاده از همه ابزارهای موجود کار پیشگیری و مبارزه را از آنجا شروع نماییم.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تلاشهای صورت گرفته و صرف هزینه های بسیار و تقدیم بیش از چهار هزار شهید، روند رو به رشد اعتیاد همچنان ادامه دارد؛ که این امر نشان می دهد که دولت به تنهایی و به صورت همزمان قادر به پیشگیری، مبارزه و درمان نیست و باید یک عزم اجتماعی در این حوزه به وجود بیاید.

روحانی فر در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت مردم و تلاش در امر اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر در جامعه، بتوان با این بلایای خانمان سوز مقابله کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه