دکتر ساطعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خبرداد :کاهش شهریه برای حدود ۹۰رشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان

دکتر آرین ساطعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  گلستان:حدود ۹۰ رشته برای کاهش شهریه انتخاب  و اعمال شده است

البرز گلستان/دکتر آرین ساطعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان امروز به همراه دکتر غلامرضا گلچین معاونت دانشگاه و احمدی مدیر روابط عمومی و قربانب مدیر امور ایثارگران دانشگاه در جمع اصحاب رسانه استان گلستان حضور پیدا کرد و ضمن تبین برنامه های دانشگاه آزاد استان و برنامه های اینده این دانشگاه  به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند .

وی  ضمن بیان اینکه  رویکرد در آمدها در دوسال اخیر به سمت در آمدهای غیر شهریه ای می رود و متکی به شهریه نیست افزود: دانشگاه آزاد در استان گلستان ۶ واحد و ۶ مرکز دارد که حدود یک سوم از تعداد حدود ۹۰ هزار دانشجویی کل استان را پذیرا است .

ساطعی  با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد داریم ، گفت: در طول سال ۲ فراخوان برای جذب هیات علمی داده می شود که از بین داوطلبین افراد توانمند با توجه به نیاز واحد ها جذب می شوند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اذعان داشت : سیاست گذاری هایی در دانشگاه آزاد انجام شده تا همچون دانشگاه های بزرگ دنیا که درآمدهای غیر از شهریه دارند این درآمد ها را در دانشگاه آزاد افزایش دهیم چون در حال حاضر ۵ تا ۶ درصد درآمد از محل غیر شهریه است.

دکتر ساطعی گفت: استفاده زراعی و گلخانه ای از زمین های دانشگاه و همچنین برنامه ریزی برای ورود به کشت گیاهان زینتی در حال انجام است که بعد از کسب مجوز های لازم به این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.

با تبدیل خوابگاه‌ها به هتل وارد طرح گردشگری می شویم.

وی در باره ساخت طرحهای عمرانی در دانشگاه آزاد اعلام کرد:اولویت ما درسال ۹۵ساخت طرحهای عمرانی  بالای ۵۰درصد است .

دکترساطعی در ادامه افزود: پروژه ساختمان آموزشی واحد کلاله ، ساختمان آموزشی در واحد گالیکش ، مسجد واحد آزادشهر و هتل واحد گرگان از جمله پروژه هایی است که در دستور کار تکمیل قرار دارد.

دکتر ساطعی تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که معاونت دانشگاه عمران و دانشجویی فرهنگی دارند توسعه گردشگری است و ما می‌توانیم با تبدیل خوابگاه‌هایمان به هتل وارد طرح گردشگری شویم.

ساطعی با اشاره به طرح (ساها) سامانه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد ، افزود : این طرح درجهت استاندارد سازی خدمات آزمایشگاهی طراحی شده است که با ورود به این سامانه می توان از امکانات و ظرفیت های مختلف دانشگاه مطلع شد و در راستانی خدمات پژوهشی از آن بهرمند شد.

شهریه دانشگاه در برخی از رشته ها بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت

وی با بیان اینکه شاید عادلانه نباشد شهریه همه رشته ها به یک میزان افزایش داشته باشد ، تصریح کرد : با طرحی که در حال انجام است شهریه دانشگاه در برخی از رشته ها بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت .

رئیس دانشگاه آزاد گلستان در رابطه با بدهی دانشگاه بندر گز اظهار کرد: بدهی چندساله که قسط بندی شده است را ما جزو بدهی‌های معوق نمی‌دانیم و در رابطه با واحد بندر گز باید گفت بدهی‌های این دانشگاه با سازمان مرکزی است و از این طریق حل می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه حدود ۹۰ رشته برای کاهش شهریه انتخاب شده است و اعمال شد ، افزود: این کاهش شهریه برای دوره های کاردانی و کارشناسی برنامه ریزی شده است و شامل کارشناسی ارشد و رشته های پیرا پزشکی نخواهد شد .

دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد استان گلستان در ادامه اذعان داشت : رسانه ها با توجه به ظرفیت نظارتی که دارند برای معرفی معایب دانشگاه به کمک دانشگاه آزاد گلستان بیایند تا ما بهتر بتوانیم این معایب را ببینیم و در جهت رفع آن گام برداریم.

وی ضمن بیان اینکه ما باید یک سیستم رعایت کنترل معایب داشته باشیم  گفت: از نظر ما استانداردهای آموزشی را نباید  برای جذب دانشجو فروخت و مدیران باید به این امر اعتقاد داشته باشندو هر کجا که احساس کردیم تخلفی صورت گرفته است با آن برخورد می کنیم.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان با بیان اینکه حدود ۴ میلیارد بدهی بانکی معوق داریم ،گفت : این مجموعه مطالباتی هم دارد که اگر وصول شود بخشی از مشکلات دانشگاه مرتفع خواهد شد که از آن میان می توان به بدهی حدود ۱۰ میلیاردی بنیاد شهید و بدهی ۸ میلیاردی دانشجویان به دانشگاه اشاره کرد.

وی همچنین اعلام کرد : در صد جانبازی استفاده از سهمیه بنیاد شهید از ۵۰درصد به ۲۵ درصد رسیده است.

دکترغلامرضا گلچین راد رئیس دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد استان:یکی از برنامه های ابلاغی ایجاد و تقویت تشکل های دانشجوی و به ویژه تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه ها است

DSC08382

در ادامه دکترغلامرضا گلچین راد رئیس دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد استان با اشاره به رویکرد های فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد کشور ، افزود : یکی از برنامه های ابلاغی ایجاد و تقویت تشکل های دانشجوی و به ویژه تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه ها است .

وی در ادامه بیان داشت: طبق این سیاست ها و نظر ایشان دانشگاه ها علاوه بر فعالیت های علمی بایددر مسائل سیاسی ورود پیدا کند و تشکل هایی داشته باشد که در این حوزه ها فعالیت داشته باشند.

دکتر غلامرضا گلچین راد رئیس دبیر خانه هئیت امنا دانشگاه آزاد استان گلستان  در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات رئیس دانشگاه تکریم ارباب رجوع است، گفت: کرسی های آزاد اندیشی باید از حالت یک طرفه که فقط سخنران در آن صحبت کند خارج شود و مطابق با استاندارد این کار انجام شود.

در این جلسه علی اکبر قربانی خورشیدی مسئول امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد گرگان اظهار کرد : ۱۴۰۰د انشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی استان در حال تحصیل هستند که بیشترین میزان دانشجو را در کل دانشگاه های استان است .

وی همچنین افزود: نزدیک به ۳ هزار نفر در سطح استان گلستان دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم که در دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۰ ب.ظ

دیدگاه