گلستانی ها ماهانه چقدر نان مصرف می کنند؟

 

البرز گلستان/  ربیعی در کارگروه آراد و نان استان گلستان اظهار کرد:میزان مصرف نان در استان گلستان سالیانه ۲۴۰ هزار تن است و گلستانی‎ها ماهانه ۲۰ هزار تن نان مصرف می‎کنند.

وی با بیان اینکه مجوز ذخیره‌سازی ۸۰۰ هزار تن گندم در استان گلستان اخذ شده است، گفت: یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن میزان گندمی است که در استان گلستان به صورت تضمینی خریداری شده است و استان گلستان از این نظر در کشور مقام دوم را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه از ۳۸ کارخانه آرد در شرکت منطقه دو غله ۲۸ مورد آن در استان گلستان قرار دارد، گفت: استان گلستان ۱۰ برابر میزان مصرف خود در استان گندم به صورت متوسط تولید می‎کند.

 

مهندس ربیعی با بیان اینکه تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد گندم تولیدی استان گلستان به کارخانه‎های آرد استان تحویل داده می‎شود، افزود: حق گلستان است که از شرایط لازم برای ذخیره‌سازی گندم با توجه به میزان تولید که دارد برخوردار باشد و بیشترین میزان سهمیه تبدیل گندم به آراد را در شرکت منطقه دو غله داشته باشد.

وی با بیان اینکه استاندار گلستان نیز به ارزش افزوده گندم در استان گلستان تاکید دارد، ابراز داشت: با همکاری اداره کل غله در روزهای گذشته پرتودهی اشعه گاما برای ضد عفونی غله در استان گلستان داشتیم که این ظرفیت خوبی برای استان به شمار می‎رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ابراز داشت: استان خوزستان با یک میلیون ۳۹۶ هزار تن، گلستان با یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن، فارس با ۸۶۵ هزار تن، کرمانشاه با ۶۷۲ هزار تن، کردستان با ۵۸۸ هزار تن تولید گندم رتبه‎های نخست تا پنجم را در تولید گندم در کشور اختصاص داده‎اند.

مهندس ربیعی بیان داشت: با میزان ارزش افزوده گندم و تبدیل آن را آرد در استان گلستان دنبال کند و یا افزایش حق انبارداری گندم را در استان گلستان به دنبال افزایش ارزش افزوده گندم در استان هستیم.

وی با بیان اینکه دولت هیچ تضمینی برای خرید جو نداشته است، گفت: جو در استان گلستان در بورس عرضه می‎شود و از این طریق به فروش می‎رسد و دولت نسبت به خرید آن تضمینی نداشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان به تاسیس نانوایی‎ها در محل‎های جدید در استان اشاره کرد و افزود: این موضوع در کمیته‎های مرتبط به تاسیس نانوایی‎ها بررسی می‎شود و بعد از اینکه سرانه و میزان مصرف را مشخص شد ضرورت تاسیس نانوایی جدید را ابلاغ می‎کند.

 

مهندس ربیعی با بیان اینکه هیچ نانوایی بدون مجوز استان نمی‎تواند تعطیل کند، گفت: مباحث نان، گندم و آرد مباحث حاکمیتی است و نسبت به این موضوعات حساس هستیم.

 

وی از افزایش تفویض اختیار به دستگاه‎ها از سوی وزارتخانه‎ها به استان‎ها خبر داد و گفت: در چند روز گذشته این مهم ابلاغ شده است و بعد از هفته دولت جلسه‎ای در این راستا با دستگاه‎های اجرایی برگزار خواهیم کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه در هفته دولت بخشی از پروژه‎ها را افتتاح خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ۴۵۲ پروژه اقتصادی با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار خواهیم داشت.

 

مهندس ربیعی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور کارخانه آراد کوثر شهرستان کلاله افتتاح خواهد شد، گفت: با وجود اینکه تولید گندم در شرق استان نسبت به غرب بیشتر است اما کارخانه زیادی در آن منطقه نداریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۹ ق.ظ

دیدگاه