- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر صادقلو استاندار گلستان درکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی:شرایطی برای تسهیل پرداخت مطالبات جوکاران وتولید کنندگان بایدایجاد شود

البرز گلستان/دکتر حسن صادقلو امشب در بیست و یکمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان با حضور رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: برخی از محصولات کشاورزی مشمول حمایت‌ها و خرید تضمینی هستند اما برخی در پرداخت مطالبات برخی محصولات کشاورزان مشکل داریم.

وی افزود: در پرداخت مطالبات گندم‌کاران گلستان تسریع شده و این امر جای قدردانی دارد اما هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات جوکاران گلستانی باقی مانده است.

استاندار گلستان ادامه داد: حدود ۹۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران گلستانی پرداخت شده است و وضعیت استان گلستان به نسبت دیگر استان ها بهتر است اما در پرداخت مطالبات جوکاران وضعیت مناسبی نداریم.

وی اضافه کرد: دولت از ابتدا اعلام کرده بود که خرید جو تضمینی نیست و باید در بورس عرضه شود اما انتظار می رود شرایطی برای تسهیل پرداخت مطالبات جوکاران وتولید کنندگان ایجاد شود.

به گفته استاندار گلستان، بسیاری از واحدهای دامداری، گاوداری و مرغداری‌های استان در راستای برنامه های حمایتی دولت در رونق تولید مشمول دریافت تسهیلات نشده اند و نیازمند تعریف خط ویژه اعتباری هستند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان هم در این جلسه گفت: تاکنون پرونده پرداخت تسهیلات ۲۱۲ واحد تولیدی و صنعتی استان به بانک ملی ارجاع که از این تعداد پرونده ۱۶۰ مورد مراجعه کرده و در مرحله تکمیل اسناد و مدارک هستند که براساس آخرین آمار ۱۲۰ پرونده تکمیل‌شده و به واحدهای کارشناسی ارجاع شده‌اند.

علی رشیدی افزود: تاکنون همکاری از سوی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد گلستان انجام شده اما بخش عمده مشکلات در این حوزه مربوط به متقاضیان است.

وی همچنین به رشد منابع سیستم بانکی در استان اشاره و اظهار کرد: این رشد ۱۵٫۵ درصد بوده که رقم قابل‌توجهی است، به‌طوری‌که تا پایان تیرماه امسال از ۶۶ هزار میلیارد ریال به ۷۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

0 [1]
0 [1]