ربیعی معاون استاندار گلستان در جلسه بررسی وضعیت صنعت و سرمایه‌گذاری با حضور نور‎قلی‎پور نماینده مردم غرب استان در مجلس:باید شبکه مواد اولیه خام برای تولید در استان راه‎اندازی کنیم

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان”  در جلسه بررسی وضعیت صنعت و سرمایه‌گذاری استان گلستان که با حضور رامین نور‎قلی‎پور نماینده مردم استان گلستان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه رفع موانع صنعت در استان گلستان به دنبال این هستیم که تفاهم و ارتباط بخش صنعت را با دستگاه‌های اجرایی ایجاد کند.

ربیعی تاکید کرد:اعتقاد دارم اگر کارها را به صورت بخشی در استان دنبال کنیم می‎توانیم زودتر به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان خانواده بزرگی در صنعت دارد، گفت: در جلسه رفع موانع صنعت در استان گلستان به دنبال این هستیم که تفاهم و ارتباط بخش صنعت را با دستگاه‌های اجرایی ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ادامه داد: یکی از نتایج این جلسه این خواهد بود که نشست‎ها و پیگیری نمایندگان با مسؤولان دستگاه‎ها را خواهیم داشت و با برگزاری این جلسات به دنبال همراهی برای اجرای برنامه‎ها بین نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‎های اجرایی هستیم.

مهندس محمود ربیعی یادآور شد: بخش اقتصاد استان گلستان به جز صنایع بزرگ و مادر بر اساس ماده ۴۴ قانون اساسی در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار دارد و اتاق بازرگانی نقش ارزنده‎ای در این مسیر ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه تنها سه درصد صنایع استان گلستان صنایع سنگین است، بیان داشت: شش درصد صنایع استان گلستان متوسط و بخش بزرگی از آن یعنی ۹۱ درصد صنایع استان خرد هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه سایه فقدان صنایع مادر بر استان گلستان سنگینی دارد، بیان داشت: تناسب بین صنایع متوسط و مادر در استان معقول نیست و امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس و برگزاری جلسات رفع موانع صنعت در استان گلستان اقدامات خوبی در این زمینه برداشته شود.

مهندس ربیعی با بیان اینکه باید استان گلستان به برنامه‎ریزی‌ها و چشم‎اندازها دست پیدا کند، گفت: سهم دولت از اقتصاد کلان یک سهم محدودی در سیاست‎ها کشور است و مابقی آن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و این مدل باید در اسناد کلان استان دیده شود.

ربیعی بیان داشت: آن چیزی که برای استان قابلیت اجرایی دارد توجه به سند آمایش سرزمینی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مزیت شناسی منطقه‎ای یاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید طوری حرکت کنیم که در این زمینه و طول سیاسیت‎ها و برنامه‎ریزی کشور در سند آمایش باشیم، ادامه داد: از طرفی مسائل استانی باید در این سند دیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ابراز داشت: شرایط ما در استان گلستان متفاوت‎تر شده و امروز ما می‎توانیم گلستان را به عنوان یک کریدور در کشور برای ارتباط با سایر کشورهای بدانیم.

ربیعی با بیان اینکه ۱۹ سال است که استان گلستان مستقل شده است و می‎توانیم به سمت توسعه و پیشرفت قدم برداریم، خاطرنشان کرد: شرایط وضع موجود ما شرایط خوبی نیست و می‎تواند به شرایط وضع موجود میل پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است که نمایندگان مجلس به جریان توسعه‎ای استان گلستان کمک کنند، یادآور شد: ما تا زمانی که گاز و برق و آب برای صنعت تهیه نشده باشد توسعه اتفاق نخواهد افتاد و ما باید برای پرواز بلندتر در توسعه خود را آماده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تأکید کرد: .در توسعه باید به همه بخش‎ها استان توجه شود چرا که توسعه تک بخشی منجر به توسعه استان گلستان نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گلستان امکان راه‎اندازی صنایع بزرگ را دارد، بیان داشت: باید شبکه مواد اولیه خام برای تولید در استان گلستان راه‎اندازی کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۰۶ ب.ظ

دیدگاه