مهندس مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:همزمان با هفته دولت سال جاری از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای کردکوی و نوده خاندوز رونمایی خواهد شد.

البرز گلستان/مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت سال جاری از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای کردکوی و نوده خاندوز رونمایی خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس “ابراهیم مبارک قدم” در گفت و گویی خبری گفت: برای طرح جامع شهر کردکوی ۴۲۰ میلیون ریال و طرح جامع تفصیلی شهر نوده خاندوز مبلغ ۳۷۷ میلیون ریال از محل منابع ملی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه این طرح ها از سال ۸۹ در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری مشاوران مرتبط اقدام به تهیه این طرح ها کرده و روند پیگیری تصویب آنها را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری می کند.

مبارک قدم ادامه داد: طرح های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند که در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و بعنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۵ ب.ظ

دیدگاه