رضا جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان در نشست کانونهای بازنشستگی:انتظار می باشد که این فاصله های حقوقی بین شاغلین و بازنشستگان کمتر شود

البرز گلستان/نشست مشترک کانوهای بازنشستگی استان گلستان امروز با حضور مهندس شهمرادی مدیر عامل مخابرات گلستان رضا جعفری DSC08343مدیر صندوق بازنشستگی استان و معاونین مخابرات استان و مدیران کانونهای بازنشستگی استان در محل سالن اجتماعات مخابرات برگزار گردید. جعفری  اظهار کرد: بازنشستگان از افراد مجرب و با تجربه این نظام می باشند  و ما باید نسبت به این عزیزان تکریم عملی داشته باشیم

وی افزود: یکی از مشکلات بازنشستگان بحث بیمه تکمیلی می باشد که بیمه آتیه سازان حافظ در این مناقصه برنده شده است و از اوّل شهریور خدمات آن شروع می شود که میزان مشارکت بازنشستگان از ۲۰ هزار تومان  به ۲۵ هزار تومان رسیده است  و در این راستا میزان فوق تخصصی از ۱۴ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان رسیده است و و پاراکلینکی  به هر کدام مبلغ ۱۰۰هزار تومان اضافه شده است .

وی افزود: دستگاههای اجرائی اگر از محل سایر کمک های بلا عوض خود که به کارکنان شاغل خوددارند قسمتی از این هزینه  در مان بازنشستگان را نیز متقبل بشوند.مشکل درمان بازنشستگان عزیز نیز حل می شود.

افزود: ما به دنبال نشست با مجمع نمایندگان استان هستیم که قبلا پیگر آن بوده ایم که مجوز های را که دستگاههای اجرائی از بند ۱۰ماده ۶۸ فوق العاده ویژه که تا ۵۰درصد فوق العاده شغل داده اند که این اشکالاتی را به نظام پرداخت وارد می کند. جعفری تاکید کرد:ما تقاضا از دستگاههای اجرائی اگر ۳۵ درصد فوق العاده شغل به کارکنان شاغل می هند انصاف این است که ۲۰درصد به شاغلین و ۱۵ درصد به بازنشستگان تعلق گیرد.

وی افزود : کسی که به سن بازنشستگی می رسد دیگر برایش افتخار نیست که به بازنشستگی رسیده است کمتر از ۱ درصد از بازنشستگان آنرا افتخار بدانند و این بلحاظ مشکلاتی می باشد که برای آنان مترتب می شود  و به سنی می رسند که سن هزینه می باشد ضمن آنکه امراض نیزبدنبال دارند.

مدیر صندوق بازنشستگی تصریح کرد:همه تقاضا داریم از نمایندگان مجلس استان که بحث قانون برنامه ششم و قانون لایحه خدمات کشوری قرار می باشد تعیین تکلیف شود  در آنجا بازنشستگان مد نظر واقع شوند و ان شالله تصمیمات نمایندگان بتوانند اثر گذار باشد.

وی از نمایندگان استان درخواست کرد: بحث همسان سازی حقوق را دوباره مطرح کنیم که در لایحه مدیریت خدمات کشوری اینها را اثربگذارد تا فاصله ها کمتر شودواز تاریخ ۷ /۸ /۸۶ قانون خدمات کشوری اجراشد  تا الان هیچ تغییری حقوقی برای بازنشستگان اجرا نشدو انتظار می باشد فرصتی ایجاد  شود برای بازنشستگان عزیز

جعفری افزود:ما نمی خواهیم باری به دولت تحمیل شود از همین محلی اعلام شده است  به جای ۳۵ درصد به شاغلین ۱۵ درصد آنرا به بازنشستگان بدهند .

وی در خاتمه اظهار داشت :انتظار می باشد که این فاصله های حقوقی کمتر شود و ما پیشنهاد داده ایم این فاصله هارا هر ۵ سال یکبار یا در پایان سال مالی این مجوز را برای بازنشستگان نیز بدهند.تا مشکلات معیشتی بازنشستگان حل شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه