معاون توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :استان گلستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه و ایجاد اشتغال دارد

البرز گلستان/عیسی منصوری  معاون توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: طرح اشتغال فراگیر، تکاپو و کارآفرینی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت تعاون در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گلستان است.

وی افزود: فرصت‌های جدید اشتغال به‌سختی ایجاد می‌شود و شاهد حجم عظیمی از رشد جمعیت وارد شونده به بازار کار هستیم که دراین‌ بین واگرایی زیادی وجود دارد.

منصوری گفت: طرح تکاپو ابتدا به صورت پایلوت در ۶ شهرستان و از تیرماه در ۱۴ شهرستان دیگر در حال اجراست و تلاش داریم تا پایان شهریور در ۱۱ استان دیگر نیز آن را اجرایی کنیم.

معاون توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به علت سیاست‌هایی که از گذشته در سیستم آموزشی وجود داشت، فارغ از بحث تطابق با نیازهای بازار، به تولید نیروی فارغ‌التحصیلی پرداخت و این اشکال در حوزه مهارتی نیز وجود داشت.

منصوری با بیان اینکه سیاست‌های کلان به تنهایی سبب اشتغال نخواهد شد، اظهار کرد: این سیاست‌ها منجر به توسعه نمی‌شوند و در کنار آن باید برنامه‌هایی هم در سطح منطقه داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه این وزارتخانه مسئول شناساندن ظرفیت‌ها و مزیت‌های اشتغال در کشور است افزود: این وزارت‌خانه هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌هاست تا به گونه‌ای عمل شود که از حالت منفعل خارج شده و سبب رونق کسب و کار شود.

وی گفت: استان گلستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه و ایجاد اشتغال دارد، گفت: مباحث گردشگری و ict و it در این استان مورد توجه قرار گرفته است و براساس مطالعات کارشناسان معتقدیم منجر به توسعه استان می‌شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه