دکتر صادقلو استاندار گلستان در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان:مدیران با مطالعه سند آمایش استان می توانند ظرفیت های اشتغالزا را شناسایی کنند.

البرز گلستان/دکتر حسن صادقلو در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در تشریح مبانی اشتغال اظهار کرد: سند آمایش استان یکی از مهمترین اسناد بالادستی مدیران است که ظرفیت های ایجاد اشتغال در استان را مشخص می کند.

وی افزود: پایه های تعریف شده در این سند میتواند منطق ایجاد اشتغال در استان باشد که مدیران با مطالعه این سند می توانند ظرفیت های اشتغالزا را شناسایی کنند.

صادقلو گردشگری و خصوصا گردشگری حلال، خاویار، میگو، فرش، گیاهان دارویی، دانش بومی و .. را از جمله ظرفیت های استان برشمرد که در این حوزه میتواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین پهنه بندی فارغ التحصیلان در حوزه های مختلف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که تجربه و علم را در کنار هم قرار می دهد و موجب رونق تولید و پایداری شغل می شود.

وی با اشاره به مؤلفه های پایداری شغل گفت: هنگام ایجاد یک شغل باید صفر تا صد مسأله مورد توجه قرار گیرد یعنی در همان نقطه آغاز، هدف گذاری آینده مشخص شود.

وی در تشریح این نکته افزود: برای مثال در یک کار تولیدی، صادرات بسیارمهم است اما همه کارهای تولیدی منجر به صادرات نمیشود زیرا صادرات یک علم است که این علم باید ایجاد شود.

صادقلو ایجاد مشوق های تحریک تقاضا را از دیگر مؤلفه های پایداری شغل برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد مشوق باید بر اساس ذائقه مردم صورت گیرد یعنی اگر تولید با کیفیت و بر اساس ذائقه مردم باشد حتما مورد تقاضا قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت تعیین نرخ تسهیل گفت: تسهیل فقط برای تولید نیست بلکه برای تقاضا هم باید انجام شود که این تسهیل نیز یکی از مشوق های تحریک تقاضاست.

به گفته استاندار گلستان، گردشگری یکی از حوزه های خوب در ایجاد اشتغال است که جذاب کردن و زیباسازی استان یکی از راههای جذب گردشگر و به دنبال آن ایجاد اشتغال در این حوزه خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: قطعا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد نمیکند بلکه مدیریت و هماهنگی بین دستگاه ها را برعهده دارد که البته این مدیریت باید به تولید شغل منجر شود.

لازم به ذکر است، سومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با موضوع تشریح طرح تکاپو ( توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) برای حل مشکل اشتغال برگزار شد.

مدیر اجرایی طرح تکاپو در کشور به تشریح این طرح و تبیین برش استانی آن پرداخت و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان نیز نقطه نظرات خود را در مورد این طرح ارائه کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه