رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان:باید دولت هزینه های سربار واحدهای تولیدی را کاهش دهد

البرز گلستان / رمضان بهرامی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، بیان کرد: بخش خصوصی به برخی از عملکردها انتقاد داشته و دارد؛ ما یکروز موافق و روز دیگر مخالف دولت نیستیم بلکه به رونق اقتصاد می اندیشیم .

رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان افزود: وقتی دولت بنا دارد برای رونق اقتصاد نسخه ارائه کند باید انتقادات را بپذیرد و به نظرات کارشناسی بخش خصوصی و راهکارهای ارائه شده توجه جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون در خوش بینانه ترین حالت سود حاشیه تولید بین هفت تا ۱۲ درصد است اماسود بانکی ما تازه به ۱۸ درصد رسیده این در حالی است که سود بانکی بخش تولید در کشور همسایه ما پنج درصد است.

بهرامی اضافه کرد: دولت در تهیه پلت فرم اقتصادی، بخش تولید را در کنار سایر بخش ها (مسکن و واردات و …) می بیند که این پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: اعلام شده بدهی معوق بخش صنعت ۸۰۰ میلیارد تومان است اما ما اعتقاد داریم این رقم بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و باید راهکار مناسبی برای آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پول برای صنعت نیاز بوده اما هدف نیست و باید دولت هزینه های سربار واحدهای تولیدی را کاهش دهد.

به گفته وی هم اکنون بخش خصوصی مبلغ قابل توجهی از دولت طلبکار است و همچنان آب، برق و گاز بسیاری از واحدهای تولیدی بدهکار در حال قطع شدن است و رابطه دو طرفه و درک درست از مشکلات در این حوزه وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: پول، درمان درد صنعت استان نیست و کشور نیاز به انقلاب و رویش در صنعت دارد ، انتظار داریم دستگاه قضا و بانک ها برای حل مشکلات واحدهاب تولیدی آستین بالا بزنند.

بهرامی اضافه کرد: هنوز بسیاری از قوانین سیستم بانکی پا برجاست و بخش خصوصی به آن انتقاد دارد زیرا همچنان همه فشارها بر دوش واحدهای تولیدی و صنعتی گذاشته می شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۶ ب.ظ

دیدگاه