مدیر کل حمل‌ونقل گلستان: عمل متقابل ایران در برابر افزایش نرخ گمرکی ترکمنستان از امشب اجرایی می‌شود

البرز گلستان/ مهندس مهدی میقانی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات جدید برای تردد کامیون‌ها در مرز اینچه‌برون اظهار داشت: با تصمیم دولت از ساعت صفر اعمال قوانین جدیدی در مورد کامیون‌های ترانزیتی کشور ترکمنستان برای ورود به کشورمان اعمال خواهد شد.

وی افزود: از روز دوشنبه کشور ترکمنستان در یک اقدام یک طرفه عوارض را برای کامیون‌های ترانزیتی ایران وضع کرده است که سبب مشکل برای رانندگان شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان گلستان تاکید کرد: در این اقدام، کامیون‌ها در خاک ترکمنستان برای هر یک کیلومتر باید یک دلار عوارض پرداخت کنند و همچنین عوارض گمرکی که بین دو کشور بود از ۱۶۰ دلار به ۲۶۰ دلار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای برطرف شدن این مشکل با تمهیدات اندیشه شده تا اقدام متقابل انجام شود.

وی گفت: ماهیانه ۴۰ کامیون ترانزیتی از کشور ترکمنستان و۴۰ کامیون از کشور ایران به این کشور وارد می‌شوند که این برنامه غیرمنتظره مشکلات فراوانی را برای رانندگان ایجاد کرده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان گلستان تصریح کرد: تردد از مرز سرخس و لطف‌آباد بیشتر از مرز اینچه برون استان گلستان به ترکمنستان است و کشور ترکمنستان از روز دوشنبه عوارض گمرکی را از ۵۰۰ به ۱۸۰۰ دلار  افزایش داده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۹ ب.ظ

دیدگاه