انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اصحاب رسانه گلستان:براساس ماده۴۸قانون بیمه خبرنگاران و کارکنان برعهد مدیرمسئول است

البرز گلستان/حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان در پاسخ به مسائل و مشکلات خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ استان کشور براساس اعلام صندوق توسعه ملی جزء استان‌های کم‌برخوردار هستند که استان گلستان نیز به این استان‌ها افزوده شده و از حمایت‌ها برخوردار است.

وی افزود: براساس دستورالعمل یارانه مطبوعات که بر روی سایت وزارتخانه نیز قرار گرفته، به نشریات این استان‌های کم‌برخوردار تا ۳ برابر و شهرهای آن‌ها تا ۵ برابر بیشتر یارانه پرداخت می‌شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پایگاه‌های خبری نیز می‌توانند از حمایت‌های وزارتخانه بهره‌مند شوند و اکنون یک‌هزار و ۶۳۵ پایگاه خبری مجوزدار در کشور فعال است.

انتظامی در راستای حمایت از پایگاه‌های خبری گفت: برای حمایت از این پایگاه‌ها از آنها خواستیم که در طرح رتبه‌بندی پایگاه‌ها شرکت کنند و ما از دهک نخست این پایگاه ها حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: براساس قانون بیمه خبرنگاران و کارکنان برعهد مدیرمسئول است و مسئولیت‌پذیری صاحبان امتیاز در قانون ۴۸ ماده‌ای مطبوعات آمده و باید اجرا شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال ۹۲ تاکنون نیز اعلام کرده‌ایم که لیست بیمه‌ای خود را به ما اعلام کنید و ما پرداخت می‌کنیم و هر ۳ ماه نیز این لیست را ارائه می‌کنیم.

انتظامی با تاکید بر استمرار و پیگیری اجرای درست این قانون افزود: الزام به قانون، استقلال حرفه‌ای رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و تثبیت حرفه‌ای فعالیت رسانه‌ها از اهداف معاونت مطبوعاتی ارشاد است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم دستورالعمل بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی را نیز امسال اجرائی کنیم و اجرای آزمایشی آن را آغاز کردیم و در حال رفع مشکلات آن هستیم اما دستگاه‌های دولتی نیز باید این را بپذیرند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از نشریات و رسانه‌های محلی اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های کشور است، گفت: روزنامه‌های سراسری اجازه انتشار و توزیع ویژه‌نامه‌های استانی خود را به صورت جداگانه و خارج از روزنامه سراسری ندارند.

انتظامی افزود: این کار با هدف حمایت از نشریات محلی اجرا می‌شود و در مرحله نخست به مسئول استانی و چاپخانه و سپس شرکت توزیع‌کننده اخطار داده می‌شود و سپس به مدیرمسئول کشوری و سپس پرونده به هیئت نظارت بر مطبوعات ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکید ما بر این است که مجری برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه های مطبوعات و خبرگزاری ها در سطح کشور خانه‌های مطبوعات باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۹ ق.ظ

دیدگاه