ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:توسعه استان در گرو توسعه متوازن سایر بخش هاست که امید به آینده را افزایش خواهد داد

البرز گلستان/محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستاندر نشست بررسی چالش های سرمایه گذاری گفت: نه تنها کشاورزی بلکه هیچ بخش دیگری نمی تواند بار توسعه استان را به تنهایی به دوش بکشد. توسعه استان در گرو توسعه متوازن سایر بخش هاست که امید به آینده را افزایش خواهد داد.

 وی افزود: اقتصاد گلستان از دیرباز بر پایه کشاورزی بنا نهاده شده بود هرچند طی دو دهه اخیر تلاش شده تا صنعت به عنوان معین بخش کشاورزی در استان فعال شود این بدان معنا نیست که صنعت می خواهد جای کشاورزی را بگیرد.

ربیعی بیان کرد: ۴۲ درصد ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی ما وابسته به بخش کشاورزی است و دهک های متوسط جامعه از این طریق منتفع می شوند.

 وی گفت: کشاورزی باید مورد توجه قرار داشته باشد، در کنار آن گردشگری به عنوان یک صنعت پاک باید مورد توجه قرار بگیرد.

 ربیعی با بیان اینکه ظرفیت های استان زون بندی شده است، عنوان کرد: در منطقه شمال محور اترک تا مرز بهترین منطقه برای استقرار صنایع کوچک، متوسط و حتی صنایع بزرگ است.

 وی خاطرنشان کرد: اولویت های هر منطقه برای توسعه مشخص شده، گمیشان و بندرترکمن به واسطه ظرفیت مناسبی که برای پرورش ماهی و میگو دارند قطب آبزی پروری در کشور به شمار می روند یا گنبدکاووس با در اختیار داشتن برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری در دنیا که ثبت جهانی شده باید بر روی مباحث گردشگری و میراثی متمرکز شود.

ربیعی گفت: نگاه ما به توسعه تک بخشی نیست و جذابیت های بخش مختلف برای سرمایه گذاران بیان می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۴ ب.ظ

دیدگاه