کاهش ۳۵ دلاری نرخ طلا در بازار جهانی/ طلا و سکه امروز ارزان می‌شود

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر از کاهش ۵۹ دلاری نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته و رسیدن آن به ۱۱۷۲ دلار خبرداد و گفت: همچنین نرخ هر اونس طلا از روز پنج شنبه گذشته تاکنون ۳۵ دلار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه شوک کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به بازار داخلی هم خواهد رسید و این شوک به بازار داخلی سکه و طلا هم می رسد، تصریح کرد: البته بازار اصلی طلا این هفته (از امروز) به دلیل ایام سوگواری محرم تعطیل است.

وی تصریح کرد: اما شوک قیمتی بازارهای فرعی مانند چهار راه استانبول را هم تحت تاثیر قرار می دهد، اما امروز هنوز معاملات آغاز نشده است و نرخ ها بر روی سایت ها و تابلوها درج نشده است و نرخ ها هنوز برای روز پنج شنبه گذشته است.

کشتی آرای با اشاره به این مطلب که با توجه به فاصله نرخ های داخلی با نرخ های جهانی، نرخ سکه ها در بازار داخلی با احتیاط و آرام رو به کاهش است، پیش بینی می شود که نرخ سکه ها امروز بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یابد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: بر این اساس برآورد می شود که نرخ هر قطعه سکه تمام بهار با کاهش به حدود ۹۱۲ تا ۹۱۴ هزار تومان، نیم سکه به ۴۶۵ هزار تومان، ربع سکه به ۲۴۵ هزار تومان و گرمی به ۱۶۸ هزار تومان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اما نرخ طلای ۱۸ عیار واقعی است، افزود: البته نرخ سکه ها تابع عرضه و تقاضا هم قرار می گیرد اما به هر حال شوک کاهش قیمت به بازار داخلی هم وارد می شود و در بازار التهاب منفی ایجاد می کند و ترس ناشی از کاهش بیشتر قیمت باعث افزایش عرضه می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه