- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر شهریاری رئیس دانشگاه پیام نور گلستان :مرکز رشد علم و فناوری با هدف حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان وتجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی مخترعان

دکترقربان شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگارما، اظهار کرد: مرکز رشد علم و فناوری با هدف تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی مخترعان و مبتکران دانشگاه و مراکز صنعتی، ایجاد زمینه‌های کارآفرینی، ، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوریی روز دنیا، بسترسازی ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناورانه قابل عرضه به بازار ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش مراکز رشد در کارآفرینی و افزایش ثروت در جامعه تصریح کرد: در اقتصاد امروز، مراکز رشد به عنوان یکی از ابزارهای رشد اقتصادی با مدیریت متخصصان حرفه ای به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل کر‌ده ، با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی به عنوان یکی از راه‌های مطمئن براى تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهاى تحقیقاتى به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی و نیز ترغیب کارآفرینى و توسعه تکنولوژیک به ویژه در حوزه فناوری‌هاى پیشرفته، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می آورد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان افزود: در کنار مراکز رشد و فناوری، شرکت های دانش بنیان در مراکز کارآفرینی، خدمات فکری، مشاوره تخصصی و مرکز انتقال فناوری و تجاری سازی مستقر و به اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور و دیگر مراکز علمی استان گلستان که با ارائه طرح‌های پژوهشی دانش بنیان به سمت تجاری سازی و تبدیل ایده به ثروت حرکت کنند، ارائه خدمات می‌کنند.

شهریاری ابراز امیدواری کرد: با جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل، نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از فناوری های علمی جدید سبب رشد اقتصادی منطقه شویم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: ۲ رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی در مرکز گرگان و مدیریت بازرگانی در مرکز علی آبادکتول به رشته‌های دانشگاه پیام نور استان گلستان افزوده شد.

شهریاری افزود: دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم این دو رشته را با توجه به نیازسنجی و متناسب با نیاز دانشجویان و دانش‌پژوهان به منظور گسترش تحصیلات تکمیلی و بالا بردن کیفیت تحصیلی دانشجویان به دانشگاه پیام نور گلستان افزوده و در تکمیل ظرفیت بهمن ماه امسال در این دو رشته جدید، پذیرش دانشجو انجام می شود.

وی همچنین از اضافه شدن ۴ رشته جدید تا پایان سال به جمع رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و افزود: براساس چشم انداز و استراتژی تدوین شده دانشگاه و با توجه به پتانسیل ها و امکانات مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان، مکاتبات و مقدمات اخذ مجوز افزایش رشته های شیمی و مهندسی منابع طبیعی برای مرکز گرگان و رشته های کتابداری و علوم قرآنی در مرکز بندرترکمن از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی ارشد در حال انجام است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان تصریح کرد: با افزوده شدن این رشته ها، شمار رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به ۱۱ رشته افزایش می‌یابد.

وی به وضعیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور استان گلستان اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور استان گلستان در سال تحصیلی جدید در ۵ رشته مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های ریاضی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی در مرکز گنبد و تاریخ و الهیات در مرکز گرگان و زبان و ادبیات عرب در مرکز بندرترکمن به تعداد ۲۱۳ نفر دانشجو پذیرش داشته است.

0 [1]
0 [1]