سیدمحمدرضا حسینی برادر شهیدحمیدرضا حسینی در دیدار با ، اصحاب رسانه و مسئولان استان گلستان :رسانه‌هاکمک کنندفاجعه منا به فراموشی سپرده نشود تا مظلومیت این شهدا بیان شود

البرز گلستان/البرز گلستان/صبح امروز به مناست اوّلین روز هفته خبرنگار و به همت اداره کل ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان گرامیداشت یاد و خاطره شهید  سیدحمید رضا حسینی  خبرنگارخبرگزاری  صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران (شهید خبرنگار منا ) ، با حضور حمیدرضا نوریان مشاور استاندار گلستان در امور ایثارگران، مجتبی جمالی فرماندار کردکوی ، فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، درگاهی مدیرکل حج و زیارت گلستان، حمزه ای قائم مقام صدا و سیمای مرکز گلستان، روحانی فر بخشدار، افتخاری نائب رئیس و آذری مدیر خانه مطبوعات استان  وخبرنگاران استانی و شهرستانی  در زادگاه آن شهید برگزار گردید.

سیدمحمدرضا حسینی برادر حمیدرضا حسینی خبرنگار شهید در حادثه منا در این مراسم گفت: حمیدرضا به عنوان خبرنگار شبکه خبر قرار بود سال ۹۳ عازم مکه مکرمه شود اما این سفر انجام نشد اما در سال ۹۴ حمیدرضا به همراه ۲ خبرنگار دیگر صداوسیما برای ماموریتی ۲ ماه به عربستان اعزام شدند.

وی افزود: ۵۰ روز از ماموریت برادرم نگذشته بود که حادثه منا رخ داد و برادرم و حمیدمیرزاده خبرنگار شبکه العالم در این حادثه و جنایت جان خود را از دست دادند.

حسینی افزود: این حادثه جنایت صریح و شفاف آل سعود بوده و جنایتی ننگین در کارنامه دولت عربستان ثبت شد که بر اثر آن ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و مظلومانه در خانه خدا به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: این جنایت لکه ننگی بر ننگ‌های عربستان اضافه کرد و ضربه سنگینی به جهان اسلام وارد شد.

حسینی گفت: فاجعه منا نباید فراموشی سپرده شود و مظلومیت این شهدا باید بیان شده و رسانه‌ها در این راه کمک کنند.

وی افزود: حادثه منا تنها یک حادثه نبوده بلکه جنایت دولت آل سعود بوده و همان گونه که مقام معظم رهبری که فرمودند باید کمیته ای حقیقت یاب از کشورهای اسلامی تشکیل شود اما دولت عربستان مانع این کار شده و حتی همه دوربین های آن مسیر را جمع آوری کرده است که اینها نشان از جنایت دولت آل سعود است.

حسینی اظهار کرد: آل سعود آن قدر گستاخ است که باز هم راه برای حضور حجاج شیعه در عربستان بسته که باید همه ما تلاش کنیم تا مراسم سالگرد خوبی برای این شهدای منا برگزار شود.

در این تجلیل و دیدار افتخاری نائب رئیس خانه مطبوعات استان ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا علی خصوص شهید سید حمید رضا حسینی و نقش خبرنگاران در ایجاد حماسه سخنانی را ایراد نمود.

3820099_652photo_2016-08-01_20-56-09

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۸ ب.ظ

دیدگاه