ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان: پروژه ارتقای آموزش های فنی وحرفه ای و کسب و کار بازار محور بعنوان برنامه اقتصاد مقاومتی این دستگاه می باشد

البرز گلستان/باهدف تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان با موضوع اشتغال به میزبانی مرکز آموزش فنی وحرفه ای برادران گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع اشتغال به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور سرکارخانم دکتر غفاری مشاوراستاندار و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری، ورزش و جوانان، آموزش فنی وحرفه ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان در مرکز آموزش فنی وحرفه ای گرگان برگزار گردید.

ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای در این جلسه ضمن اشاره به پشت سرگذاشتن هفته مهارت و آموزش های فنی وحرفه ای، به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام پرداخت.

وی اظهار داشت: این اداره کل برنامه های مختلفی را پیگیری می کند که توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی، بالابردن سهم بری بانوان از آموزش های مهارتی، توسعه مهارت های نرم در کنار آموزش های تخصصی جهت تسهیل در فروش و اشتغال سریعتر مهارت آموخته، بهبود کارکردها، رتبه بندی آموزشگاههای آزاد و همکاری با شرکت های دانش بنیان به این صورت که از ظرفیت های دولتی در اختیار آنها قرار دهیم و آنها نیز در انتقال دانش خود همکاری لازم را داشته باشند از جمله این برنامه ها می باشد.

تیرانداز گفت: پروژه ارتقای آموزش های فنی وحرفه ای و کسب و کار بازار محور بعنوان برنامه اقتصاد مقاومتی این دستگاه بوده و انتظار می رود سایر دستگاهها در تحقق این اهداف همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه هریک از مدیران دستگاهها به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند و دیدگاهها و برنامه های خود را نیز در جهت پیشبرد اهداف ارائه نمودند.

طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته مهارت و آموزش های فنی وحرفه ای، اظهار داشت: خوشبختانه آموزش فنی وحرفه ای با تعدد برنامه های خود توانسته روح کار را درجوانان زنده کند.

وی گفت: از جمله برنامه ها و اقدامات در دست اقدام این ستاد، طرح تکاپو بوده که با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی وحرفه ای پیگیری میشود و از دیگر موضوعات که از اهمیت بالایی برخوردار است بحث گسترش مشاغل خانگی و همچنین فراهم ساختن بازارچه دائمی برای عرضه این محصولات و دستاوردهای افرادی که توان ورود به عرصه بازار را ندارند، می باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان همچنین توانمندسازی را در همکاری و تعامل دستگاهها با آموزش فنی وحرفه ای عنوان نمود و خاطرنشان کرد: دستگاهها برای ارتقاء و توانمندسازی باید در کنار آموزش فنی وحرفه ای قرار گرفته تا با استفاده از تجربیات و آموزش های آن، خود را مجهز نموده و موفق باشند.

طهماسبی در پایان به اهمیت ایجاد اشتغال اشاره و افزود: با توجه به مشکلات حال حاضر جامعه؛ جوانان و خانواده ها، ایجاد شغل از هر اقدام دیگری مقدم تر و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه