- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر سید مهدی آقاپوررئیس بیمارستان آل جلیل آق قلااز دریافت نشان برتر بیمارستان آق قلا در زمینه ارتقاء وضعیت هتلینگ در سطح کشور خبر داد

نشان برتر برای بیمارستان آق قلا در زمینه ارتقاء وضعیت هتلینگ در سطح کشور

البرز گلستان/رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا  از دریافت نشان برتر بیمارستان آق قلا در زمینه ارتقاء وضعیت هتلینگ در سطح کشور خبر داد و گفت :به همت پرسنل خدوم بیمارستان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و پشتوانه مردمی ،بیمارستان آق قلا در زمینه ارتقاء وضعیت هتلینگ در سطح کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

دکتر سید مهدی آقاپور رئیس شبکه بهداشت شهرستان آق قلا و رئیس بیمارستان این شهرستان می گوید : بیمارستان آل جلیل آق قلا با فعال بودن ۱۱۳ تخت ، بطور میانگین درهرماه تعداد ۹۱۳ بیمار در این بیمارستان بستری می شود  و حدود ۴ هزار نفر بصورت ماهانه با مراجعه به درمانگاه تخصصی بیمارستان توسط متخصصین  این مرکز ویزیت می شوند.

وی افزود: در هر ماه آزمایشگاه بیمارستان قریب به ۵ هزارنفر خدمات آزمایشگاهی را ارائه می دهد که از این تعداد بطور میانگین ۱۴۸۱ نفر به صورت سرپایی به آزمایشگاه این مرکز مراجعه می نمایند.

وی ادامه داد: انجام ۱۳۵۰ خدمت رادیولوژی و بیش از ۲۵۰ سونوگرافی  درماه  از دیگر خدمات ارائه شده به مردم منطقه از سوی بیمارستان است. شایان ذکراست به طور متوسط۷۵۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه می نمایند. photo_2016-07-28_22-04-02 [1]

دکتر آقاپور در ادامه با اشاره به اینکه برخی سایتهای محلی مطالبی از این بیمارستان درج نمودند ابراز تاسف کرد و افزود: با اجراء برنامه های طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید تحولی عظیم  وشگرف در حوزه بهداشت  ودرمان کشور خصوصاً مناطق محروم صورت پذیرفته که شهرستان آق قلا نیز در راستای توسعه همه جانبه درتمام حوزه ها با توجه ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان و بازدید دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، دکتر آقاجانی معاون وزیر بهداشت خدمات قابل توجهی به مردم منطقه داشته است که مواردی را به اختصار اشاره نمود:

۱-عدم اعزام بیماربستری به بیرون از بیمارستان حتی جهت خرید دارو در طی ۲ سال گذشته

۲- انجام کلیه خدمات پاراکلینیک از جمله آزمایش و خدمات تصویربرداری توسط بیمارستان که هیچ بارمالی به بیماران تحمیل نمی گردد. ( تامین تمام هزینه های فوق توسط دولت صورت می پذیرد. در حال حاضر تمامی بیماران بستری در حوزه بیمه روستایی با پرداخت ۳ درصد هزینه و در حوزه بیمه شهری با پرداخت ۶ درصد هزینه خدمات ارائه می شود.)

۳- خرید تجهیزات بیمارستانی ازجمله :خرید اکسیژن ساز، خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال ، خرید دستگاه اکوکاردیوگرافی وتست ورزش، خرید دستگاه سونوگرافی، خرید ۱۰۰ تخت بیمارستانی  به همراه تمامی متعلقات ، خرید۱۱۳کنسول

۴- تعمیر ، بازسازی، توسعه و راه اندازی در قالب بسته هتلینگ:

تعمیر و بازسازی کلیه بخشهای بیمارستان،تعمیر و بازسازی وخرید تجهیزات جهت فضای استراحت پرسنل ، ساخت فضایCCU و افزایش تختهای CCU از ۶ به ۱۷ تخت، ساخت فضای ICU و افزایش تختهای ICU از ۴ به ۱۳ تخت ، بازسازی فضای اتاق عمل، ساخت فضای بلوک زایمانی با ۷ تخت LDR به همراه راه اندازی زایمان بی درد با کلیه امکانات، ساخت فضایNICU ( ICU  نوزادان) با ظرفیت ۶ تخت،انتقال فضای دیالیز به فضای جدید ساخته شده توسط خیرین سلامت وارتقاء تعداد تختهای دیالیز از ۱۰ به ۱۲ و به حول و قوه الهی تا ۱۷ تخت.،بازسازی فضای رادیولوژی، ارتقاء سیستم UPS مرکزی، راه اندازی سامانه Pacs در کل بیمارستان،راه اندازی سیستم فاضلاب بیمارستان، راه اندازی سیستم دفع بهداشتی زباله و استقرار دستگاه امحاء زباله، زیبا سازی فضای بیمارستان، ساخت سالن کنفرانس و موارد بسیار زیاد که جا دارد ازحمایتهای ریاست دانشگاه در تامین منابع مذکور  تقدیر وتشکر به عمل آید.

رئیس تنها بیمارستان آق قلا با اشاره رتبه بیمارستان آق قلا در سطح استان و کشور در زمینه های گوناگون گفت: کسب رتبه برتر در حاکمیت بالینی در سال ۱۳۹۱ در استان و کشور ،کسب رتبه یک در درجه اعتبار بخشی از سال ۱۳۹۲ تاکنون ،دریافت نشان برترین بیمارستان در زمینه ارتقاء وضعیت هتلینگ در سطح کشور ، دریافت لوح بهترین بیمارستان در استان در زمینه ارائه خدمت به بیماران تامین اجتماعی از جمله افتخاراتی است که بیمارستان آق قلا از آن خود کرد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آق قلا در حوزه بهداشت نیز می گوید: درحوزه بهداشت با ساخت تقریبا ۳۰ خانه بهداشت ، ۲ پایگاه بهداشتی و ساخت ۲مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای  انقلاب و انبارالوم در سال گذشته و ساخت ۲ مرکز بهداشتی درمانی جدید در روستای قانقرمه و بهلکه شیخ موسی درسال ۱۳۹۵ از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در حوزه بهداشت این شهرستان است.

دکتر آقاپور در ادامه گذری بر خرید و نوسازی تجهیزات درتمام مراکز بهداشتی درمانی شهرستان زد و گفت : خرید و نوسازی تجهیزات درتمام مراکز بهداشتی درمانی و همچنین ساخت پایگاه  امداد جاده ای ۱۱۵ عطاآباد و ارتقاء وضعیت پایگاه ۱۱۵ از نظرتجهیزات و اضافه نمودن یکدستگاه آمبولانس در جهت  افزایش  ظرفیت خدمت رسانی در سطح شهرستان آق قلا با گسترش پوشش تحت نفوذ ۱۱۵ است.

وی در زمینه بهبود کیفیت  خدمات و ارتقاء وضعیت سلامت در شهرستان آق قلا گفت : ابلاغ بسته های خدمتی درحوزه بهداشت و راه اندازی پایگاه سلامت مهر در قالب بسته های خدمت به حاشیه شهر درآق قلا، راه اندازی فضای نمونه برداری درتمام مراکز بهداشتی درمانی و صدها خدمت متفاوت در زمینه ارتقاء وضعیت سلامت در شهرستان است.

وی در ادامه به نقش مجمع خیرین سلامت شهرستان اشاره ای کرد و افزود: در طی چندین ماه گذشته کمکهایی از جانب مردم شهرستان در قالب مجمع خیرین سلامت صورت گرفته است که خرید برخی از تجهیزات برای بیمارستان و حوزه بهداشت بوده که تقریباً کمتر از ۲۰۰ میلیون  تومان است. وی افزود: شاید ازنظر ریالی این مبلغ ناچیز باشد  ولی همین کمکهای اندک خالصانه و با گذشتن از سرمایه های فردی ستودنی و قابل ستایش است.

آقاپور ادامه داد: درکنار خرید تجهیزات مذکور، ساخت کلینیک تخصصی و دیالیز با هزینه تقریباً ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰/۱ تومان نیزجزء کمکهای خیرین سلامت است .تمامی موارد مذکور درکنار خدمات بسیار زیاد  دولت ، همگی در جهت ارائه خدمت مطلوب به مردم شهرستان است.

دکتر سیدمهدی آقاپور رئیس بیمارستان آق قلا در پایان گفت : درب اتاق مدیریت شبکه و بیمارستان به روی تمامی خبرنگاران بازبوده  تا با بیان حقایق به دور از هرگونه سیاه نمایی اذهان عمومی مردم را به خدمات صادقانه دولت آگاه نمایند. در انتهای عرائض لازم به ذکر است  که مدیریت این مجموعه دست تمامی کسانی که قصد کمک به سلامت مردم را درقالب کمکهای خیرخواهانه دارند را به گرمی  می فشارد و درب بیمارستان  به روی تمامی افراد خیرخواه باز می باشد

0 [2]
0 [2]